هیأتی متشکل از مقامات ترکمنستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور به کره جنوبی سفر و با نخست‌وزیر و برخی دیگر از مقامات بلندپایه این کشور دیدار و در مورد توسعه روابط اقتصادی گفت‌وگو کردند.

عزم ترکمنستان برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی با کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، هیأت مقامات ترکمنستان به ریاست «آنامامدف» معاون نخست‌وزیر این کشور به کره جنوبی سفر و با «هان داکسو» نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار بر سطح بالای توسعه روابط بین دولتی بین ترکمنستان و کره جنوبی تاکید و در مورد زمینه‌های امیدوارکننده همکاری دوجانبه که پتانسیل زیادی برای رشد در آینده دارد، تبادل نظر صورت گرفت.

در چارچوب این مذاکرات همچنین مسائل افزایش تجارت دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اظهار شد که مشارکت فعال شرکت‌های کره‌ای در توسعه و نوسازی بخش‌های مهم اقتصاد ترکمنستان گواه ماهیت پربار روابط «عشق آباد» و «سئول» است که شاخص مهمی از همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور است.

طرف ترکمنی طی این دیدار خاطرنشان کرد که این کشور برای توسعه بیشتر همکاری‌ها با کره در زمینه‌های مهم اقتصاد ملی مانند مجتمع سوخت و انرژی، صنایع شیمیایی و نساجی، بخش حمل‌ونقل و ارتباطات و همچنین کشاورزی، آماده است.

علاوه بر این، در این دیدار تعدادی از موضوعات همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی، بشردوستانه و همچنین در زمینه همکاری‌های بین پارلمانی بررسی و به پتانسیل بزرگ مجمع همکاری «آسیای مرکزی – کره جنوبی» برای توسعه و تقویت بیشتر تعاملات بین دو کشور اشاره  شد.

در چارچوب سفر به سئول همچنین مذاکرات جداگانه روسای وزارتخانه و ادارات ترکمنستان با نمایندگان شرکت‌های پیشر و دوایر کسب و کار کره جنوبی صورت گرفت.

عزم ترکمنستان برای توسعه بیشتر روابط اقتصادی با کره جنوبی

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.