آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در پی ارایه بسته جدید کمک نظامی ایالت متحده به اوکراین گفت که مقامات آمریکایی شهامت اعتراف و پذیرش ناکامی در اجرای نقشه های خود برای شکست روسیه در میدان نبرد را ندارند.

آنتونوف : واشنگتن اعتراف کند که در شکست روسیه در میدان نبرد موفق نبوده‌است

به گزارش قدس آنلاین، آنتونوف روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: کمک های نظامی آمریکا تنها عذاب مردم اوکراین را طولانی تر می کند.

وی در بیانیه ای که در کانال تلگرامی روسیه منتشر شد، گفت: واشنگتن خشمگین از شکست های اوکراین ، موشک ها و مهمات جدیدی را برای دست رژیم و نیروهای دست نشانده ارسال می کند و تلاش می کند با این کمک ها به ما ما آسیب برساند."

این دیپلمات روسی تصریح کرد : شواهد و قراین حاکی از این است که آسیب ناپذیر بودن تجهیزات ساخت غرب یک افسانه بزرگ است. هیچ بسته چند میلیون دلاری وضعیت ناامید کننده حکومت کی یف را تغییر نخواهد کرد.

آنتونوف ادامه داد که کمک های آمریکا تنها عذاب رژیم [ولودیمیر] زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را طولانی می کند و منجر به قربانیان جدید، از جمله در میان جمعیت غیرنظامی خواهد شد و خون کشته شدگان بر وجدان کسانی که به آنان کمک می کنند ، سنگینی خواهد کرد.

پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی ۱.۳ میلیارد دلاری در اختیار اوکراین قرار می دهد که شامل مهمات برای سامانه های موشکی ضد هوایی برد کوتاه و متوسط NASAMS، گلوله های توپخانه ۱۵۲ میلی متری، تجهیزات پاکسازی مین، سامانه های موشکی ضد تانک TOW و انواع پهپاد است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.