سخنگوی دولت گفت: صادرات در دولت سیزدهم بیشتر از واردات بوده است.

سخنگوی دولت:  صادرات در دولت سیزدهم بیشتر از واردات بوده است

به گزارش قدس خراسان، علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان مشهد اظهار کرد: ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی در دولت سیزدهم رقم خورده‌ است که این میزان در ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده‌ است.

سخنگوی دولت افزود: این میزان صادرات بدون احتساب فروش نفت است، در واقع صادرات در دولت سیزدهم بیشتر از واردات بوده است.

وی ادامه داد: کشور در زمان استقرار سیزدهم معطل غرب نماند و مبادلات تجاری خود را با برخی کشورهای منطقه تا پنج برابر افزایش داد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: زبان گویای دولت در دیپلماسی بسیار منطقی و شفاف بود و دستاوردهای تجاری در شرایطی به دست آمد که مبادله یک دلار هم سخت بود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: فرایند دولت در بسیاری از بخش ها همچون سیاست خارجی، کنترل رشد نقدینگی، تحقق رشد اقتصادی چهار درصدی و بسیاری از شاخص‌ها مثبت بوده است و ریشه بسیاری از مشکلات باقی مانده به عقب ماندگی دهه نود باز می گردد که با کار و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان و صبر و همراهی مردم جبران خواهد شد.

وی در خصوص عملکرد معاون اول رییس جمهور نیز افزود: با تدابیر معاون اول و اقدامات تیم اقتصادی دولت موفق به کنترل رشد تورم در بیشتر بخش ها، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۹ درصد، آغاز به کار حدود چهار هزار کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل، تحقق رشد اقتصادی چهار درصدی و دیگر اقدامات سازنده شده ایم.

دولت تمامی هم و غم خویش را بر مهار تورم گذاشته است

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت تمامی هم و غم خویش را بر مهار تورم گذاشته است چرا که بودجه کشور در هنگام آغاز به کار دولت یعنی سال ۱۴۰۰ کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی داشت و این وضعیت ناترازی بودجه در زمینه های دیگر از جمله صندوق های بازنشستگی، ناترازی حوزه انرژی و شبکه بانکی کشور نیز وجود داشت.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به آخرین وضعیت حق آبه سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: این موضوع به جد از سوی جمهوری اسلامی در حال پیگیری است و علاوه بر آن با چند روش دیگر از جمله استخراج آب های ژرف و انتقال آب از خلیج فارس، به دنبال رفع مشکلات آب آن منطقه هستیم.

در این نشست صمیمی تعدادی از دانشجویان ضمن بیان دیدگاه و نظارت خویش، با سخنگوی دولت گفت و گو کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.