مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: سرمازدگی دی ماه سال گذشته و خشکسالی و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی باعث شد تولید محصول انجیر در این شهرستان نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش پیدا کند و در همین راستا ۹۰ درصد باغات انجیر بردسکن کف بر شده است و باغاتی که وجود دارد بیش از ۸۰درصد کاهش تولید را دارند.

کاهش بیش از ۸۰ درصد محصول انجیر در بردسکن

به گزارش قدس خراسان، مهدی مسروری اظهار کرد: شهرستان بردسکن به لحاظ سطح زیر کشت و تولید محصول انجیر مقام اول استان خراسان رضوی را دارد  و در حال حاضر از ۲۰۰ هکتار باغات انجیر شهرستان تنها ۱۰ درصد آن به مرحله برداشت و تولید رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: تولید سالانه شهرستان بردسکن ۱۲ هزار تن انجیر تازه بوده است که امسال انجیرکاران بردسکنی درآمد ناچیزی عاید آنها می‌شود.

وی با توجه به وضعیت خشکسالی و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی و از آن طرف گرمای بیش از حد هوا بر اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و اجرای طرح سایبان و گلخانه‌ای کردن محصول انجیر نیز  تاکید کرد.

مسروری افزود: متاسفانه بر اثر سرمازدگی دی ماه سال  گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش‌کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد که در این رابطه به ستاد استان و فرمانداری شهرستان میزان خسارت اعلام شده است که امید است بتوانیم با تامین اعتبار لازم بخشی از خسارت وارده را جبران و بهره برداران را به سمت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ترغیب دهیم.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.