۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 897931

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اعلام پنج سرطان اول در استان، گفت: با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ها می‌توان بار ناشی از این بیماری را کاهش داد.

۵ سرطان شایع در زنجان را بشناسید

به گزارش قدس آنلاین، مشهود تقیلو در جلسه کمیته دانشگاهی سرطان و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت؛ از سرطان پستان، پوست، معده، کولورکتال (سرطان روده بزرگ) و پروستات بعنوان پنج سرطان شایع نام برد که در رتبه‌های نخست این بیماری در استان هستند و اظهار کرد: با تمرکز بر پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ها می‌توان بار ناشی از این بیماری را کاهش داد.

در این جلسه حمید قهرمانی رئیس مرکز آموزشی درمانی بیمارستان ولیعصر ضمن تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز در امر تشخیص زودهنگام سرطان‌ها، آموزش مردم در خصوص پیشگیری از سرطان‌ها را دارای اهمیت دانسته و خودآزمایی سرطان پستان را از اولویت‌های تشخیص به هنگام سرطان پستان عنوان کرد.

صمد ندری معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز با اشاره به روش‌های نوین تشخیص زودهنگام سرطان پیشنهاد کرد: دانشگاه زنجان در به کارگیری روش‌های نوین غربالگری سرطانها پیشقدم و مکاتبات در این خصوص با اداره سرطان وزارت بهداشت به عمل آید.

معصومه نمدیان رئیس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت لزوم انجام مطالعات در خصوص سرطان‌های شایع استان را ضروری دانسته و تاکید بر بررسی عوامل موثر بر بروز سرطان‌ها اعم از عوامل محیطی، اجتماعی و ... دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.