مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان از پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران تا دو هفته آینده خبر داد.

زمان پرداخت الباقی مطالبات گندمکاران گلستان اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر منوچهری صبح چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در مجموع ۵۵۳ هزار تُن گندم از کشاورزان گلستانی، به صورت تضمینی خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت پرداختی گندم در ابتدا بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است که با اصلاح قیمت به ۱۵ هزار تومان رسید، ادامه داد: تا کنون مبلغ ۵۶ هزار و ۷۴۴ میلیارد تومان از طلب گندم کاران گلستانی (معادل ۹۰ درصد مطالبات) پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: ۶۰۹ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان (معادل ۱۰ درصد) از طلب گندم‌کاران باقی مانده که طبق قول‌های وزیر جهاد کشاورزی تا دو هفته آینده پرداخت خواهد شد.

منوچهری با تاکید این مطلب که برخی شایعات مبنی بر خرید گندم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ یا ۱۳ هزارتومان واقعیت ندارد، بیان کرد:  قیمت هر کیلو گرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده بود که هزار و ۵۰۰ تومان کمک هزینه نهادها و دو هزار تومان هم کمک هزینه حمل بار به آن اضافه شد و قیمت نهایی به ۱۵ هزار تومان رسید.

این مقام مسئول با اعلام اینکه امکان ذخیره‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات در گلستان فراهم است، گفت: براساس برآوردها پیش‌بینی می‌شود امسال ۴۵۰ هزار تن گندم از اراضی دیم و آبی گلستان برداشت شود.

وی با اشاره به پرداخت کامل مطالبات کلزاکاران گلستان، افزود: امسال ۲۰ هزار و ۳۵۴ هزار تُن کلزا در استان خریداری شد که بابت این مقدار ۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان پول به کشاورزان پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان عنوان کرد: قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۲۲۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت بر اساس پایه خرید با دو درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت است.

بنا بر گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی گلستان، سال گذشته در ۳۲ هزار هکتار از مزارع گلستان کلزا کشت شده بود که ۳۰ درصد از آن به دلیل خشکسالی خسارت دیدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.