آخرین تحولات لبنان

عاشقان سرور و سالار شهیدان در کشورهای مختلف با برگزاری تجمعات گسترده در عاشورای حسینی، ارادات خود را به امام حسین(ع) و یاران وفادارش ابراز داشتند.

حضور گسترده مردم عراق و لبنان در مراسم روز عاشورا / پرچم رژیم صهیونیستی زیر پای عزاداران حسینی در بحرین لگدمال شد

عاشقان سرور و سالار شهیدان در کشورهای مختلف با برگزاری تجمعات گسترده در عاشورای حسینی، ارادات خود را به امام حسین(ع) و یاران وفادارش ابراز داشتند. تصاویر هوایی منتشر شده از سوی منابع عراقی از حضور باشکوه مردم و بر پا داشتن مراسم «رکضة طویریج» حکایت داشت. بر اساس این رسم در ظهر روز عاشورا عزاداران هروله‌کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا حرکت می‌کنند. در لبنان خیابان‌های ضاحیه جنوبی بیروت، مملو از عاشقان اهل بیت (علیهم السلام)  بود که به دعوت  دبیرکل حزب‌الله لبنان به خیابان آمده‌اند. سید حسن نصرالله، پیشتر طی سخنانی، با اشاره به هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در روزهای اخیر، عنوان راهپیمایی روز عاشورا را «دفاع از ثقلین و کتاب الله در مقابل کسانی که بر اهانت به آن اصرار دارند» اعلام کرد.

منطقه زینبیه دمشق نیز روز گذشته مانند سالهای پیش، شاهد حضور هیأت‌های عزاداری و دستجات سینه زنی بود و عزاداران حسینی در ظهر عاشورا خود را به جوار مرقد شریف حضرت زینب کبری (س) رساندند. این در حالی بود که دو روز پیش در پی انفجار تروریستی در منطقه زینبیه، دست‌کم ۶ نفر شهید و بیش از ۲۵ نفر مجروح شدند. مراسم عزاداری روز عاشورا در بحرین با حضور گسترده مردم در منامه پایتخت برگزار شد. در بخشی از این مراسم عزاداران حسینی به نشانه مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را زیر پای خود لگدمال کردند.

مراسم عاشورا در افغانستان به رغم برخی محدودیت های اعمال شده با شور مثال زدنی برگزار شد. برخی ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی هم نشان می دهد جنگ‌جویان طالبان برای پراکنده ساختن عزاداران در شهر غزنی دست به شلیک هوایی می‌زنند. در اثر این تیراندازی دست‌کم یک نفر شهید و چند نفر دیگر زخمی شدند. مقامات طالبان وعده داده اند که این ماجرا را رسیدگی خواهند کرد. عاشورای حسینی در صعده نیز با حضور انبوه یمنی‌ها برگزار شد. شرکت کنندگان در این تجمع عاشورایی نسبت به توطئه های رژیم صهیونیستی در قبال جهان اسلام هشدار دادند. در ترکیه، کشمیر و قطیف عربستان نیز تجمعات مشابه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.