انتخابات

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفا کشور فروش پساب را راهکار رفع چالش مالی صنعت آب و فاضلاب دانست.

فروش پساب راهکار رفع چالش مالی صنعت آب و فاضلاب است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آبفا خراسان رضوی، مسعود علویان صدر در جلسه شورای معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت تولید سالانه چهار میلیارد مترمکعب پساب در کشور اظهار کرد: مدیران صنعت آب و فاضلاب در شهرستان‌ها باید با جذب سرمایه گذار از این ظرفیت برای کسب درآمد نقدی و رفع نیازهای مالی خود بهره ببرند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفا کشور با بیان اینکه صنعت نمی‌تواند از آب متعارف استفاده کند، از مدیران خواست با شناسایی صنایع عمده و بازتخصیص پساب با شرب، زمینه فروش پساب به بخش تولید صنعتی را فراهم آوردند.

وی در همین رابطه با اشاره به تصفیه خانه فاضلاب شهر گلبهار، خواستار فروش پساب این واحد به بخش خصوصی شد.

علویان صدر از پساب به عنوان پایدارترین آب برای صنایع نام برد و تاکید کرد: در صورت نبود صنابع در شهرستان‌ها می‌توانید با همکاری منابع طبیعی و تعریف و تهیه بسته‌های سرمایه گذاری از پساب در جهت توسعه کشاورزی صنعتی استفاده کنید.

به گفته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آبفا کشور حتی لجن حاصل از فرآیند تصفیه فاضلاب هم یک منبع درآمدی مناسب برای شرکت‌های آبفا و امورهای تابعه محسوب می‌شود.

وی همچنین برضرورت تشکیل و هوشمند سازی تیم‌های اقتصادی در شرکت ها و امورها تاکید کرد و افزود:  بهره‌وری مناسب  از منابع انسانی، سرمایه و تجهیزات موجب افزایش درآمد شرکت‌های آبفا می‌شود.

علویان خاطر نشان کرد: با توجه به نیازصنایع غذایی به آب متعارف، چنانچه این واحدها در زمینه اصلاح شبکه های توزیع سرمایه گذای کنند، می‌توانند به میزان آب حاصل از کاهش هدر رفت در هر نقطه از کشور که مایل باشند آب متعارف تحویل بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.