رئیس جمهوری پیشین آمریکا که در آستانه انتخابات 2024 با مجموعه اتهامات ازسوی طیف دموکرات روبرو شده، با حضور در دادگاه فدرال، اعلام بی‌گناهی کرد.

ترامپ در محکمه؛ «دونالد» پرونده سازی علیه خود را سیاسی خواند

رئیس جمهوری پیشین آمریکا که در آستانه انتخابات 2024 با مجموعه اتهامات ازسوی طیف دموکرات روبرو شده، با حضور در دادگاه فدرال، اعلام بی‌گناهی کرد. «دونالد ترامپ»، شامگاه پنج شنبه در شهر واشنگتن حضور یافت تا در رابطه با پرونده حمله حامیان خود به ساختمان کنگره در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با هدف جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت و تلاش برای لغو نتایج انتخابات، تفهیم اتهام شود. ترامپ مدعی شد که هیچ اشتباهی مرتکب نشده و جک اسمیت بازرس ویژه را متهم کرد که در تلاش برای خنثی کردن شانس او به منظور بازگشت به کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴  است.

وی پس از خروج از دادگاه نیز گفت: آنچه از از مقابل نگاه من میگذرد، سرکوب یک مخالف سیاسی است و فسادی است که امروز دیدم. روز بسیار غم انگیزی برای آمریکاست. همزمان با جلسه تفهیم اتهام که ۲۷ دقیقه به طول انجامید طرفداران و مخالفان ترامپ در مقابل دادگاه دست به تظاهرات زدند. تاریخ جلسه بعدی دادگاه رئیس جمهوری پیشین آمریکا ۲۸ آگوست جاری (۶ شهریور ۱۴۰۲) خواهد بود. ترامپ در مجموع با ۷۸ اتهام در سه پرونده جنایی مجزا مواجه است. این تحولات آمریکا را به مرحله ای بی سابقه وارد کرده است. برای نخستین بار، آمریکا قرار است یک رئیس جمهور پیشین خود را به دلیل تلاش برای از بین بردن نظام دموکراتیک محاکمه کند، اقدامی که ترامپ آنها را بازی سیاسی دموکرات ها می داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.