انتخابات

جانشین فرمانده انتظامی مشهد از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری ۱۶۰ میلیون ریالی با ترفند ارسال لینک همراه بانک جعلی خبر داد.

دستگیری متهم به کلاهبرداری ۱۶۰ میلیون ریالی در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ عباسعلی دهقانی اظهار کرد: در پی شکایت مردی جوان مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز پول از حساب بانکی اش، پی گیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد تصریح کرد: مالباخته در اظهارات خود عنوان داشت با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود برنامه از یک سایت ناشناس و نصب و ارائه کلیه دسترسی ها به برنامه مذکور متوجه شدم علاوه بر این که این اپلیکیشن خدمات بانکی ارائه نمی کند، کل موجودی حسابم که ۱۶۰ میلیون ریال بود نیز برداشت شده است.

وی بیان کرد: در بررسی های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، اپلیکیشن مورد استفاده شاکی جعلی بوده و متهم با سواستفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام ها رمز یک بار مصرف را نیز جهت برداشت از حساب استفاده کرده است.

دهقانی گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از شناسایی متهم و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را در یکی از استان های شمالی دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد در ادامه به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: دانلود نرم‌افزار همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک انجام دهند و به هیچ‌وجه برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجوگرهای ناشناس استفاده نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.