سخنگوی ستاد انتخابات کشور درابره آمار پیش‌ثبت‌نام‌های انتخابات مجلس دوازدهم گفت: در سومین روز پیش‌ثبت‌نام داوطلبی مجلس دوازدهم از ساعت ۸ الی ۱۸، ۵۲۰۱ نفر در سامانه ثبت‌نام خود را تکمیل و مدارک را بارگزاری کردند.

۵۲۰۱ نفر امروز برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند/ زمان نام‌نویسی اولیه قابل تمدید نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم محسن اسلامی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: در سومین روز پیش‌ثبت‌نام داوطلبی مجلس دوازدهم از ساعت ۸ الی ۱۸، ۵۲۰۱ نفر در سامانه ثبت‌نام خود را تکمیل و مدارک را بارگزاری کردند.

وی افزود: جمعا ۱۹۱۱۷ نفر پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند که از حد نصاب دوره یازدهم مجلس عبور کردیم.

سخنگوی ستاد انتخابات درباره آمار تحلیلی متقاضیان گفت: ترکیب سنی نیز ۷۵ درصد شامل افراد دارای ۳۰ الی ۵۰ سال، ۵۰ الی ۶۰ سال هم ۲۰ درصد و از ۶۰ الی ۷۵ سال نیز ۵ درصد هستند. ۸۷ درصد آقایان و ۱۳ درصد خانم‌ها نام‌نویسی کرده‌اند و از این میان ۷۲ درصد دارای مدرک کارشناسی‌ارشد، ۱۴ درصد دکتری، ۱۱ درصد کارشناسی با سابقه ایثارگری و نمایندگی مجلس و ۳ درصد نیز مدارک حوزوی دارند.

اسلامی با اشاره به تصریح قانونی مبنی بر انجام پیش‌ثبت‌نام در «هفت روز» عنوان کرد: متقاضیان حتماً در این بازه زمانی پیش ثبت‌نام خود را تا ساعت ۱۸ یکشنبه ۲۲ مرداد تکمیل کنند و این مهلت تمدید نخواهد شد و به‌نحوی مدیریت کنند تا کارشان به روز پایانی موکول نشود.

به گزارش تسنیم، پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۱۶ مرداد آغاز شده است و تا ۲۲ مرداد ادامه دارد، و همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ انجام می‌گیرد. متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس باید به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه کنند و وارد لینک ثبت‌نام شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.