محمدرضا بحیرائی رئیس انجمن واردکنندگان فرآوردههای بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران با بیان اینکه عمده لوازم آرایشی مخصوص چشم در بازار که برند هستند، یا از طریق قاچاق وارد کشور شدهاند یا تقلبی هستند، گفت: برآورد میشود دو تا ۲.۵ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد. در زیر بخشی از این صماحبه را می خوانید.
- بحث برندینگ در صنعت آرایشی و بهداشتی اهمیت زیادی دارد، برای مثال افرادی که از برند خاصی استفاده میکنند، حتی اگر با مهندسی معکوس آن مشابه نمونه خارجی، داخلی سازی شود، مصرف کننده همچنان دنبال همان برند است.
- در حال حاضر تنوع صنعت آرایشی و بهداشتی در ایران به اندازه کافی نیست، تولید فعلی صنعت آرایشی و بهداشتی بر اساس مهندسی معکوس روی برندهای گذشته انجام میشود و رقابت خاصی هم با برندهای به نام دنیا ندارند که این موضوع ممکن است در آینده منجر به افت کیفیت تولید داخل شود.
- برخی محصولات، از جمله مداد چشم فقط در چند کشور خاص تولید میشود و به تعداد انگشتهای دست کارخانه مداد چشم در دنیا باشد. بنابراین سایر کشورها هم نیاز خود را به کشورهای دیگر سفارش میدهند. به طور کلی تولید محصولات آرایشی مرتبط با چشم در ایران ناچیز و شاید پنج درصد بازار باشد. اما تولید انواع کرم راحتتر و تکنولوژی آن سادهتر است.
- عمده لوازم آرایشی مخصوص چشم در بازار که برند هستند، یا از طریق قاچاق وارد کشور شدهاند یا تقلبی هستند.
- دو تا ۲.۵ میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار ایران وجود دارد، در حال حاضر اکثر کالاها در این حوزه اجازه ورود به کشور ندارند.
- برخی فروشندگان میگویند جنسشان درجه دو است که این موضوع درست نیست و این کالاها معمولا تقلبی هستند.
نظر شما