اولین فیلم مستند از سلسله مستندسازی زندگی خیرین آموزش عالی کشور با عنوان «مروج نیکوکار» در مشهد اکران شد.

زندگی یک خیر دانشگاه‌ساز مستند شد/ اکران «مروج نیکوکاری» در مشهد

مستند «مروج نیکوکاری» که به سفارش وزارت علوم تحقیقات و فن آوری ساخته شده در  60 دقیقه‌ به زندگی مهندس مهدی مروج تربتی؛ یکی از فعالان و خیرین عرصه ورزش، بهداشت و درمان و آموزش عالی پرداخته است.

در مراسم اکران مستند «مروج نیکوکاری»، دکتر مصطفی زمانیان، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری و دبیر ستاد خیرین این وزارتخانه گفت: ستاد خیرین وزارت علوم از چندی قبل و در جهت معرفی خیرین فعال درعرصه آموزش عالی، تصمیم به مستندسازی زندگی تعدای خیّر گرفت

که مستند زندگی مهندس مروج تربتی بر همین مبنا ساخته شده است.

وی با بیان اینکه، این مستند به زودی از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد، در خصوص دلیل انتخاب زندگی مروج تربتی اظهار داشت: آنچه اقدامات خیرخواهانه این خیر را از بقیه متمایز کرده است، کوچ بابک مروج تربیتی فرزند این خیر است که اقدامات خیرخواهانه ایشان را جهت بخشیده است. این ضایعه دردناک اگرچه داغی بر دل خانواده مروج تربتی گذاشته است اما باعث شد بسترهایی برای رشد تعدادی زادی از جوانان باز شود، اقدامات خیرخواهانه آقای مروج تربتی  باعث شد بابک های بسیاری به درجات بالای علمی و ورزشی دست پیدا کنند.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه نیز درحاشیه این مراسم با اشاره به اقدامات موثر و تاثیر گذار مهندس مروج تربتی، گفت: عرصه علم آموزی از برکت اقدامات این مرد در سالهای گذشته بهره های فراوانی برده است که دانشگاه تربت حیدریه نیز یکی از همین موارد است.

دکترعباس خاشعی سیوکی ادامه داد: ساخت یک سالن مجهز ورزشی از مجموعه 8 سالن ورزشی زیبایی که به یاد بابک مروج تربتی در مجموعه دانشگاه تربت حیدریه ، بورسیه تمامی دانش آموزان رتبه زیر 1000 از این شهرستان و ساخت خوابگاه دانشجویی برای 300 نفر از دانشجویان دانشگاه گوشه ای از اقدامات خیرخواهانه خانواده مروج تربتی تنها دردانشگاه تربت حیدریه است.

در ادامه این مراسم، مهندس مهدی مروج تربتی با بیان اینکه همه آنچه را که تا به امروز انجام داده در جهت جایگاه علمی و ورزشی جوانان است، تاکید کرد: اداره جامعه در آینده ای نزدیک، به دست همین بچه ها خواهد بود و وظیفه ماست که از آنها حمایت کنیم. هدف من ورود به مسائلی است که افراد خیر کمتری به آن ورود کرده‌اند و ساخت سالن های ورزشی و کمک به باشگاه هایی که جوانان در آنجا پرورش می یابند یکی از همین کارهای متفاوت است. گرچه که دراین عرصه نگاه خاصی به فراهم نمودن امکانات علمی و ورزشی برای دختران داشته‌ام. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.