همایش دوستی ایران و پاکستان همزمان با فرارسیدن سالروز استقلال پاکستان به میزبانی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر «پیشاور» با حضور شخصیت‌های برجسته پاکستانی، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

همایش دوستی ایران و پاکستان به میزبانی خانه فرهنگ ایران در پیشاور

 این گردهمایی صمیمانه به همت خانه فرهنگ ایران در پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا با هدف تبیین دوستی دیرینه دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان، حمایت دو همسایه از یکدیگر در تمامی شرایط، تشریح قرابت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و جغرافیایی برگزار شد.

تعدادی زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهر پیشاور، اساتید زبان فارسی، فعالان حوزه فرهنگ، شخصیت‌های برجسته مذهبی ایالت خیبرپختونخوا در این مراسم حضور یافتند.

«اصغر خسروآبادی» وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ ایران در پیشاور طی سخنانی ضمن تجلیل از اجرای مشترک و موفق این برنامه به ویژه با حضور دانشجویان هنرمند و فعال به عنوان هدیه به دانشجویان به مناسبت روز استقلال پاکستان به معرفی دانشگاه های مختلف ایران در موضوعات گوناگون صنعت، هنر، پزشکی، ادبیات فارسی، داروسازی، خبرنگاری و رسانه و ... پرداخت.

وی گفت: همه دانشگاه‌های ایران پذیرای دانشجویان عزیز از کشورهای دوست و همسایه از جمله پاکستان هستند و شما می‌توانید با مطالعه و آگاهی برای ادامه تحصیل خویش در مقاطع ارشد و دکترا پذیرش دریافت کرده و حتی در مواردی بورسیه تحصیلی اخذ کنید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.