تحولات منطقه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی معاونت‌ فنی و عمرانی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدام لازم را در انتخاب یک پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه پایتخت انجام دهیم.

انتخاب یک پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه پایتخت
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی با تاکید بر اهمیت خط‌کشی معابر و لزوم استفاده از رنگ‌های باکیفیت و استاندارد به این منظور، از عدم تمرکز مدیریت و تجمیع مسوولیت‌ در نگهداشت معابر شهر به عنوان یک معضل نام برد.

وی افزود: همه ابزارها و تجهیزات موجود در معابر مثل تابلو، چراغ راهنمایی، جدول، پل، گاردریل، ایستگاه اتوبوس، خط‌کشی، آسفالت و غیره در دست یک نهاد نیست و هر کدام از این‌ موارد، متولی خاص خود را دارد که این پراکندگی مسوولیت، برای اداره درست شهر مضر است.

این مسوول با اعلام اینکه برای ارتقاء و بهبود سطح خدمات‌رسانی به مردم، معابر باید یک متولی داشته باشند تا از پراکندگی‌ و آشفتگی‌ در امور جلوگیری شود، ادامه داد: به این منظور، تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی معاونت‌ فنی و عمرانی و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اقدام لازم را انتخاب یک پیمانکار واحد برای نگهداری هر بزرگراه پایتخت انجام دهیم.

گسترش حمل‌ونقل ترکیبی با محوریت پیاده‌روی با اولویت خیابان‌های شهید آیت و افسریه

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع انسان‌محوری در حوزه حمل و نقل شهری را مورد تاکید قرار داد و با اعلام اینکه آرام‌سازی معابر و گسترش پیاده‌راه‌ها را پیگیری می‌کنیم و هیچ بخش‌نامه‌ای، اختیارات این معاونت را در این زمینه محدود نخواهد کرد، گفت: آرام‌سازی معابر و ایجاد پیاده‌راه‌ها به توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک و کاستن آلودگی هوای ناشی از آن کمک می‌کند.

بهرامی با اعلام اینکه در ساخت پیاده‌راه‌ها باید محل‌هایی را نیز برای تردد دوچرخه، اسکوتر و موتور برقی در نظر بگیریم و در این صورت، بخش بیشتری شهروندان از این مسیرها استقبال می‌کنند، گفت: قسمتی از حمل و نقل ترکیبی باید بر محور پیاده‌روی استوار باشد، چنانچه در کشورهای پیشرفته، دست کم ۱۰ درصد از سفرهای روزانه از طریق پیاده‌روی انجام می‌شود و در تهران نیز درصدد هستیم تا سهم پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در سفرهای شهری افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه البته در این زمینه نباید بی‌گدار به آب بزنیم و باید از تجارب منفی گذشته مثل سنگفرش کردن خیابان ۱۷ شهریور درس بگیریم، افزود: از این رو، کارکرد معابر نباید تک‌منظوره باشد، بلکه در ساعت های اوج ترافیک، باید اجازه ورود خودروها به بخشی از معابر داده شود و در بقیه ساعت ها، فقط عابران پیاده‌ از آنها بهره‌مند شوند و این رویکرد، مشروط به انجام مطالعات و بررسی‌های لازم در خیابان‌هایی مثل شهید آیت و افسریه، قابلیت اجرا دارد.

برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها ابتدا باید موتورهای کار را برقی کنیم

معاون شهردار تهران در بخش بعدی صحبت‌های خویش با اشاره به اینکه مردم به خاطر عدم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کمبود وسایل نقلیه عمومی و پایین‌ بودن کیفیت خدمات ناوگان، ناچار می‌شوند با صرف هزینه بیشتر، از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند، اظهار داشت: در مورد پارکینگ‌های عمومی نیز پایین بودن نرخ پارکینگ، منجر به وقوع تخلفات متعدد توسط متولیان آنها و عدم رغبت به توسعه این‌گونه پارکینگ‌ها می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه دلسوزی برای موتورسواران، باعث جلوگیری از ساماندهی و انضباط‌بخشی به انبوه موتورسیکلت‌ها شده که نتیجه آن، علاوه بر تشدید آلودگی هوا، نقض ایمنی و سلب آرامش شهروندان، منجر به وقوع تصادفات عدیده می‌شوند، تصریح کرد: اتفاقاً در جریان این تصادفات، خود موتورسواران بیشتر از دیگران، ضربه می‌خورند و صدمه می‌بینند.

وی، برقی کردن موتورسیکلت‌ها از طریق جایگزینی موتورهای موجود با موتورهای برقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به این منظور، هماهنگی‌های لازم با وزارت صمت و وزارت نیرو انجام شده و به دنبال خرید موتورسیکلت‌های برقی هستیم و اعتقاد داریم تا زمانی که نتوانیم موتورهای کار را برقی کنیم، ساماندهی و انضباط‌بخشی به سایر موتورها کار آسان و ساده‌ای نیست.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.