وزارت خارجه امارات عربی خواستار حمایت جامعه جهانی از تلاش برای برقراری آتش‌بس در سودان و آغاز گفت‌وگوهای دیپلماتیک در این کشور شد.

امارات خواستار حمایت جهانی از آتش‌بس در سودان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «عفراء محش الهاملی» مدیر اداره ارتباطات راهبردی وزارت خارجه امارات عربی متحده تأکید کرد که امارات قاطعانه ادعاهای مربوط به تجهیز طرف‌های درگیری در سودان به سلاح و مهمات را رد می‌کند.

سودان از بیش از سه ماه پیش شاهد درگیری خشونت‌بار و گسترده بین نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع تحت فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» است.

الهاملی گفت: «امارات از زمان آغاز درگیری‌ها در سودان در آوریل ۲۰۲۳ هیچ یک از طرف‌های درگیر در این کشور را به سلاح و مهمات تجهیز نکرده است».

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام)، الهاملی همچنین بر عدم جانبداری امارات از هر یک از طرف‌های درگیر در سودان تأکید کرد و گفت که امارات برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور تلاش می‌کند و خواهان احترام به حاکمیت سودان است.

وی افزود که امارات از زمان آغاز درگیری‌ها در سودان، در دیدارهای دوجانبه و چندجانبه خواستار همکاری با شرکای جامعه جهانی برای توقف درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوی دیپلماتیک در سودان شده است.

این مقام اماراتی همچنین بر حمایت ابوظبی از روند سیاسی در سودان و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق توافق ملی جهت تشکیل دولت و حمایت از همه تلاش‌های مربوط به برقراری امنیت در سودان و تقویت ثبات و شکوفایی این کشور تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.