دولت نجات ملی یمن توافقنامه‌ای را به منظور دستیابی به خودکفایی در تولید لبنیات و بومی سازی این صنعت امضا کرد.

بومی سازی صنعت شیر و فرآورده‌های لبنی یمن در دستور کار صنعاء قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، دولت نجات ملی یمن روز یکشنبه توافق‌نامه‌ای برای اجرای استراتژی ملی بومی‌سازی صنعت شیر ​​و فرآورده‌های لبنی با صاحبان تولیدکنندگان شیر و فرآورده‌های آن و انجمن‌های تولید کننده شیر در این کشور ​​امضا کرد.

این توافقنامه دیروز در حضور مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رشید ابولحوم، وزیر دارایی و معاون امور اقتصادی نخست وزیر دولت نجات ملی، محمد المطهر، وزیر صنعت و بازرگانی و عبدالملک الثور، وزیر کشاورزی با مسئولان تولیدکنندگان شیر و لبنیات و انجمن‌های تولید شیر امضا شد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ر پس از امضای این توافقنامه تاکید کرد که هدف از این تفاهم نامه رسیدن به خودکفایی در تولید شیر و فرآورده‌های آن و پوشش بازار داخلی با این محصول به جای واردات از خارج است.

وی تاکید کرد: بومی‌سازی صنعت شیر ​​و مشتقات آن یکی از راهکارهای اساسی دولت است که فرصت‌های شغلی بسیاری را فراهم می‌کند و نیاز بازار داخلی به این ماده ظرف یک یا حداکثر دو سال آینده را تامین می‌کند.

المشاط با ابراز خرسندی از این توافق تاکید کرده که  با بومی سازی صنعت لبنیات، کشاورزان در پرورش دام از جمله گاو و گوسفند و تولیدکنندگان برای توسعه در این زمینه تشویق می‌شوند.

ائتلاف سعودی از زمان آغاز تجاوز نظامی علیه یمن بارها کارخانه‌های تامین کننده مواد غذایی در یمن از جمله کارخانه شیر خشک این کشور را بمباران کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.