منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، شهرک‌نشینان صهیونیست به مدرسه‌ای در کرانه باختری که پیش‌تر توسط ارتش رژیم اشغالگر تهدید به تخریب شده بود، حمله کردند.

حمله شهرک‌نشینان به مدرسه‌ای در کرانه باختری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، شهرک نشینان به یک مدرسه فلسطینی حمله کردند که از سوی ارتش رژیم اسرائیل در کرانه باختری اشغالی تهدید به تخریب شده بود.

شهرک نشینان به مدرسه «رأس التین» در شرق رام الله واقع در مرکز کرانه باختری یورش بردند و شیشه‌های آن را شکستند و محتویات آن را تخریب کردند.

این مدرسه در یک منطقه بادیه نشین فلسطینی در زمین‌های روستاهای کفر مالک، خربه ابوفلاح و المغیر در شرق رام الله واقع و سال ۲۰۲۰ احداث شده است.

اکتبر ۲۰۲۰، مقامات اسرائیلی تصمیم به تخریب این مدرسه گرفتند به این بهانه که مدرسه مذکور در منطقه تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی قرار دارد و ساخت و ساز در آن ممنوع است.

اشغالگران صهیونیست به هر شیوه ای به دنبال مصادره اراضی فلسطینیان و توسعه شهرک سازی در آن به منظور یهودی سازی کامل این سرزمین هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی تصویب طرح‌های شهرک سازی در اراضی کرانه باختری و موافقت با احداث شهرک‌های جدید را در نیمه اول سال جاری میلادی شدت بخشیده است.

رژیم اشغالگر اسرائیل در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۳ با احداث ۱۲ هزار و ۸۵۵ واحد صهیونیست نشین جدید در شهرک‌های اراضی کرانه باختری اشغالی موافقت کرده است.

این در حالی است که به موجب قوانین بین الملل، شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی غیرقانونی است و این شهرک ها باید تخلیه شوند اما این رژیم بی اعتنا به این مساله به سرعت در حال ساخت و ساز در اراضی فلسطینیان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.