۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: 905486

به خاطر کیفیت بالای ارائه خدمات بهداشتی در ایران، بسیاری از بیماران در ترکمنستان برای درمان در قالب گردشگری سلامت به کشورمان می‌آیند.

ایران مقصد محبوب ترکمنستانی‌ها برای درمان

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از رادیو اروپا، ایران به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای بیماران ترکمنستانی در قالب گردشگری سلامت است.

پایین بودن کیفیت ارائه خدمات بهداشتی در ترکمنستان بستری را فراهم کرده که بیماران این کشور را به سمت استفاده از خدمات درمانی درایران سوق داده است.

به گفته بسیاری از بیماران و بستگان آنها در ترکمنستان خطاهای پزشکی و تشخیص اشتباه به یکی از موضوعات متداول در بیمارستان‌های این کشور تبدیل شده است.

یکی از ساکنان عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان که عمویش را برای عمل زانو به ایران آورده می‌گوید: بسیاری از پزشکان در ترکمنستان مهارت کافی ندارند.

ایران مقصد محبوب ترکمنستانی‌ها برای درمان

وی می‌گوید: یکی از دوستان عمویم که مشکل مشابهی داشت در عشق‌آباد عمل کرد، اما پس از این جراحی شرایط جسمانی‌اش بدتر شد. وی دیگر نمی‌تواند بدون عصا راه برود و این در حالی است که پیش از عمل نیازی به استفاده از ابزارهای کمکی نداشت.

یک شهروند ترکمنستانی دیگر که هم اکنون در ایران تحت درمان است، می‌گوید: به پزشکان ترکمنستانی اعتماد ندارد.

وی که هم‌اکنون در بیمارستانی در مشهد تحت درمان است، گفت: در ترکمنستان، ما بیمارستان‌های نوسازی داریم که مجهز به تجهیزات آلمانی هستند، اما در ترکمنستان متخصصانی که بتوانند از این تجهیزات استفاده کنند، وجود ندارد.

طی سال‌های گذشته و پس از به قدرت رسیدن قربانقلی بردی‌ محمداف که یک دندانپزشک است، ترکمنستان سرمایه‌گذاری سنگینی در حوزه سلامت خود برای ایجاد تاسیسات بیمارستانی پیشرفته و استفاده از تجهیزات به‌روز انجام داده است.

بسیاری از مردم ترکمنستان می‌گویند که دولت این کشور نتوانسته متخصصان کافی برای حوزه سلامت این کشور پرورش دهد.

پایان پیام/‌

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.