به گزارش قدس آنلاین، اروجعلی علیزاده پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هشت طرح حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای با ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جز مصوبات سفر اول استانی رئیس جمهور به آذربایجان شرقی بود که ۷۰ درصد آن تخصیص داده شده و بیشترین میزان این اعتبارات نیز مربوط به راه روستائی با ۶۰۰ میلیارد تومان بود که اعتبارات سال قبل تخصیص داده شده و اعتبارات امسال را پیگیر هستیم.
وی ادامه داد: در سفر دوم استانی نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات برای پروژه های راهداری از جمله آزادراه زنجان - تبریز تخصیص یافته پروژه مشترک با بانک ملی به عنوان سرمایه گذار است و با توجه به وضعیت نامناسب این آزادراه در سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی مصوب شده بانک ملی ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و ایمن سازی هزینه کند.
مدیرکل راهداری استان در خصوص آخرین وضعیت اتوبان شهید کسائی نیز گفت: این مسیر روزانه به طور متوسط ۱۴۵ هزار تردد و حجم ترافیک بالایی دارد و ترکیبی از ترافیک درون شهری و برون شهری در آن برقرار بوده و با توجه به این حجم از بار ترافیکی حتی اجرای پروژه تعریض فعلی آن نیز در حد تسکین و موقتی است و مشکل ترافیکی شهروندان در این مسیر را به طور کامل حل نخواهد کرد.
اجرای ۳۵ کیلومتر از قطعه شش آزادراه تبریز - ارومیه
وی اجرای ۳۵ کیلومتر از قطعه شش آزادراه تبریز - ارومیه را راهکار کاهش بار ترافیکی در محدوده اتوبان شهید کسایی دانسته و اضافه کرد: این مسیر به عنوان کمربندی دوم تبریز ساخته می شود و حدود ۱۵ کیلومتر از آن در دست اجراست و امتداد آن از یک سمت به ارومیه و از سمت دیگر به بازرگان متصل خواهد شد و می تواند مشکل ترافیکی کسایی را حل کند.
علیزاده خاطرنشان کرد: اجرای تحت ترافیک تعریض کسایی نیز روند این پروژه را کند کرده با این تلاش می کنیم تا اتمام پایان فصل کاری امسال این پروژه به سرانجام برسد و در مورد پل های شهید کسایی نیز هر چند در مورد پل های بزرگ ها زمان ساخت پیش بینی لازم برای تردد خودروها اندیشیده شده اما دو مورد از طرف دیزل آباد مشکل دارند که یکی باید جابجا شود و طرح اجرای محل تردد خودروها از محیط بیرونی در حال بررسی است که در صورت عدم امکان اجرا باید این پل نیز جابجا شود.
۱۶۷ نقطه حادثه خیز در آذربایجان شرقی
وی در خصوص حذف نقاط پرحادثه در جاده ها و راه های مواصلاتی استان نیز گفت: این اقدام مختص زمان خاص نیست و بر اساس کاربری های جاده ها صورت می گیرد و بر همین اساس ۱۶۷ نقطه حادثه خیز در آذربایجان شرقی داریم که ۱۰ مورد از آنها در دست اجراست و سالانه بازنگری می شود تا در صورت نیاز ادامه یابد.
علیزاده به موضوع هوشمندسازی راه های آذربایجان شرقی نیز اشاره و اضافه کرد: این فرآیند تنها مربوط به نصب دوربین در محورهای مواصلاتی نیست و سامانه های دیگری نظیر داف و سامانه سپهتن و برخی سامانه های خارج جاده ای دیگر نیز برای رصد و پایش لحظه ای ناوگان حمل و نقل جاده ای مورد استفاده هستند و البته به دنبال تسریع و توسعه هوشمندسازی جاده ها و نیز افزایش دوربین های کنترلی هستیم.
وی از انجام اقدامات لازم برای نصب دوربین اخذ در دو نقطه عوارضی استان و حذف فیزیکی این نقاط خبر داد و در خصوص تمهیدات برای تسهیل تردد در ایام اربعین نیز گفت: در این زمینه مرز تمرچین را به عنوان مرز ورودی و خروجی اربعین برای استان تعریف کرده ایم و پیش بینی می کنیم در صورت تخصیص اتوبوس های نورد نیاز مشکلی در حمل و نقل به سمت این مرز از داخل نباشد.
آلهاشم: مردم از شکستن چندین باره شاسی خودروهایشان در بزرگراه تبریز ـ زنجان گله مندند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ در جریان سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه که با حضور رئیس جمهور تشکیل یافته بود، به مشکلات و وضعیت نامناسب جاده زنجان به تبریز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شرایط این مسیر به حدی نامناسب است که مردم از شکستن چندین باره شاسی خودروهایشان در این بزرگراه گلایه دارند اما چون این اتوبان در اختیار بانک ملی بوده، هیچ کاری برای بهبود وضعیت این جاده انجام نشده است.
نظر شما