تحولات لبنان و فلسطین

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بر توجه ویژه به روستاها برای ایجاد فرصت یادگیری عادلانه تاکید کرد.

۷۱ درصد دانش‌آموزان نیازمند تکرار پایه، روستایی هستند

به گزارش قدس آنلاین،  معصومه نجفی پازوکی، در کارگروه‌های سی‌وهفتمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، به پوشش تحصیلی و فرصت‌های یادگیری عادلانه اشاره کرد.

وی در سخنان خود، روند بازماندگی از تحصیل در ۵ سال اخیر را روندی "یکسان" دانست.

پازوکی به هدف اصلی سامانه شهید محمودوند اشاره کرد و گفت: سامانه‌ای با عنوان (شهید محمودوند) طراحی شد و در شناسایی، جذب و نگهداشت بازماندگان از تحصیل به ما کمک فراوانی کرد؛ به مقایسه میان لیست سیدا با لیست ثبت احوال پرداخت و دانش‌آموزانی که در سن آموزشی قرار دارند را شناسایی کرده و با مرور زمان افراد مختلف، به عنوان پیگیر دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مشخص شدند و علت بازماندگی افراد را جویا شده و به رفع برخی مشکلات پرداختند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش این سامانه را محیطی مناسب برای آشنایی با دلایل مختلف بازماندگان از تحصیل دانست و گفت: بر اساس دلایل بازماندگی از تحصیل، در حال تولید بسته‌های حمایتی برای جذب این افراد هستیم و لازم است تا این سامانه با دقت به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) درخصوص برطرف‌سازی تفاوت میان دانش‌آموزان شهرهای بزرگ و شهرهای محروم، گفت: یکی از فرصت‌های یادگیری عادلانه، دسترسی به آموزش افراد بازمانده از تحصیل است؛ در حوزه ابتدایی ۱۶۰ هزار دانش‌آموز به عنوان بازمانده از تحصیل معرفی شدند؛ پس لازم است که برای سایر دانش‌آموزان نیز نسبت به کیفیت آموزشی، دقت ویژه شود.

نجفی پازوکی نرخ تکرار پایه در حوزه معاونت آموزش ابتدایی را پایه اول تمام مدارس بخصوص مدارس روستایی اعلام کرد.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه گفت: مدارس روستایی، ۷۱ درصد از افرادی که شامل تکرار پایه شدند را تشکیل می‌دهد پس اگر بخواهیم فرصت یادگیری عادلانه ایجاد کنیم، لازم است تا توجه ویژه به روستاها داشته باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی افزود: لازم است تا امروزه به بخشی که نیازمند ارتقای کیفیت آموزشی است، توجه کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.