پس از ورود کشتی حفاری نفت و گاز به منطقه "بلوک ۹" در آب‌های ساحلی لبنان، نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد که «مقاومت» تضمین کننده تداوم استخراج نفت و گاز توسط لبنان است.

حزب‌الله: «مقاومت» تضمین کننده تداوم استخراج نفت و گاز است

به گزارش قدس آنلاین از پایگاه خبری العهد، شیخ «علی دعموش» نایب رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در سخنانی تاکید کرد: یکی از بارزترین مظاهر پیروزی جنگ ژوئیه ۲۰۰۶؛ شکست اهداف تجاوز و استواری ملت ما، تعصب آنها به خاک و تعهد قاطع آنها به گزینه مقاومت است.

وی گفت: این پیروزی بدون خون شهدا، دلاورمردی‌های رزمندگان مقاومت، فداکاری‌های ارتش و آغوش ملی و مردمی برای مقاومت محقق نمی‌شد.

شیخ دعموش افزود: یکی از مهم‌ترین نتایج این پیروزی معادلات بازدارندگی است که مقاومت به دشمن تحمیل کرده است و این معادلات همان چیزی است که دشمن را وادار به پاسخگویی به خواسته‌های لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی کرد.

وی درباره ورود کشتی حفاری نفت و گاز به منطقه "بلوک ۹" در آب‌های ساحلی لبنان نیز اظهار داشت: تضمین واقعی برای ادامه حفاری، اکتشاف و استخراج نفت و گاز، توافقات و ضمانت‌های آمریکا نیست، بلکه حفظ همه عناصر قدرت توسط لبنان است و مهمترین این عناصر مقاومت است که دشمن از واکنش آن در صورت حمله یا تضییع حق لبنان بیم دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «علی حمیه» وزیر خدمات عمومی و حمل و نقل لبنان چهارشنبه اعلام کرد: کشتی اکتشافی و حفاری نفت و گاز Transocean Barents امروز برای آغاز فعالیت‌های اکتشافی و حفاری وارد منطقه بلوک ۹ شد.

کنسرسیوم سه جانبه حفاری در بلوک ۹ تحت رهبری شرکت توتال فرانسه است.

این کنسرسیوم شامل توتال فرانسه و غول انرژی ایتالیایی "انی" و شرکت انرژی دولتی قطر است.

حفاری در بلوک ۹ پس از توافق سال گذشته برای ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی با واسطه گری آمریکا آغاز شد. پافشاری مقاومت اسلامی لبنان بر حق این کشور در برخورداری از ثروت های طبیعی خود و هشدار قاطع به رژیم صهیونیستی در این باره عامل تعیین کننده در تن دادن تل آویو به خواسته های دولت لبنان درباره چگونگی ترسیم مرز آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.