از مهمترین مباحث در جامعه اسلامی که ابعاد گسترده‌ای از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را شامل می‌شود خانواده است که در راه انقلاب فرهنگی، مراعات آن و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب لازم دارد. چنانچه محیط خانواده سالم نباشد، جامعه سالم به وجود نخواهد آمد.

آیا توانسته‌ایم فرزندان‌مان را مطابق فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب تربیت کنیم؟

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و اعضای قطب‌های کشوری با حضور در دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی کریمی جهرمی با ایشان دیدار و از توصیه‌های معظم له بهره مند شدند.
معظم له در سخنانی، به تبیین راز موفقیت در امر تعلیم و تربیت پرداخته و رکن خانواده را از ارکان مهم در سلامت معنوی جامعه شمردند.
ایشان در قسمتی از بیانات خود، تربیت نسل آینده جامعه اسلامی را مهمترین رسالت فرهنگیان عزیز دانسته و فرمودند: برای اینکه بتوانید در جامعه اسلامی و در دنیا، تحوّل عمیق و محسوس پدید آورید و از مرزهای کشور فراتر بروید تا بتوانید در عموم طبقات و اقشار جوامع اسلامی و غیراسلامی تأثیر بگذارید، باید توجه و اهتمام جدّی داشته باشید که چگونه فرزندان و نسل آتیه را پرورش بدهید تا بتوانند عهده‌دار این کار مهم گردند.
مرجع عالیقدر در ادامه توصیه‌های خود، کشور را امانت الهی در دست مسئولان امر دانسته و افزودند: این کشور امانتی است که خداوند متعال به ما سپرده است. اکنون باید از خود بپرسیم که آیا توانسته‌ایم فرزندان آن را مطابق فرهنگ اصیل اسلام و انقلاب تربیت کنیم تا بتوانند در آینده، امور کشور را به خوبی تدبیر کنند؟!
آیت الله العظمی کریمی جهرمی در بخش دیگری از بیانات خود، خانواده را رکن اصلی ارکان تعلیم و تربیت دانسته و فرمودند: از مهمترین مباحث در جامعه اسلامی که ابعاد گسترده‌ای از مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را شامل می‌شود خانواده است که در راه انقلاب فرهنگی، مراعات آن و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب لازم دارد. چنانچه محیط خانواده سالم نباشد، جامعه سالم به وجود نخواهد آمد. بنا بر دستور آیه شریفه، انسان باید امر به معروف و نهی از منکر را از خودش و خانواده‌اش آغاز کند: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَه» البته کار بزرگ تعلیم و تربیت ظرایفی دارد که باید روی آن فکر کرد؛ مطالعه نمود و اندیشید.
مرجع عالیقدر در پایان این دیدار، با اشاره به راز و رمز اصلی موفقیت در امر تعلیم و تربیت بیان کردند: هر کجا که کار برای خداوند باشد، ذات الهی یار انسان خواهد شد و کار به موفقیت و پیروزی خواهد رسید؛ ولی اخلاص در کار نباشد، سرانجام پرده‌ها کنار خواهد رفت و انسان می‌بیند که هیچ توشه‌ای نیندوخته است. امیدوارم خداونئ متعال به همه ما توفیق بدهد که هدف اصلی از این رفت و آمدها و گفتن و شنیدن‌ها، ذات لایزال او باشد که رمز موفقیت هر انسانی، همین نکته مهم و اساسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.