انتخابات

رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دریای عمان و شرق تنگه هرمز امروز (سه‌شنبه) تحت تاثیر بادهای جنوب شرقی مواج خواهد بود، بیشینه سرعت باد در این مناطق به ۳۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا، بیش از یک متر پیش بینی می‌شود. 

هواشناسی قشم: دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج است

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش‌بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، در دریای عمان و شرق تنگه هرمز افزایش باد جنوب شرقی و تلاطم دریا و در ساعت های بعد از ظهر در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های بعد ازظهر و اوایل شب نیز در ارتفاعات استان هرمزگان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابرهای همرفتی با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد وبرق و افزایش موقتی سرعت باد پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: سیلابی شدن موقت رودخانه های فصلی در منطقه بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود، از این رو توصیه می شود در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب از رفت و آمد در حاشیه رودخانه های فصلی و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: این شرایط جوی تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت و فردا چهارشنبه، علاوه بر افزایش میزان سرعت باد در دریای عمان و تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت، نواحی شرقی خلیج فارس نیز نسبتا مواج خواهد شد.

وی گفت: از لحاظ دمایی نوسانات دما در استان هرمزگان، بین یک تا ۲ درجه سلسیوس پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم کمینه دما و بیشینه رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۲۸ درجه و ۹۲ درصد و شهر قشم را ۳۲ و ۸۶ درصد اعلام کرد.

 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.