بزرگترین کارخانه تولیدکننده ژلاتین حلال در کشور و خاورمیانه پس از ۱۲ سال توقف تولید، صبح امروز دوباره آغاز به کار کرد.

آغاز به کار بزرگترین کارخانه ژلاتین کشور بعد از ۱۲ سال توقف + فیلم

به گزارش قدس خراسان، صبح امروز در آیین راه اندازی دوباره نخستین کارخانه تولید کننده ژلاتین در کشور و بزرگترین تولید کننده ژلاتین حلال در خاورمیانه رئیس سازمان بازرسی استان عنوان کرد: کارخانه‌ای با تجهیزات به صورت مرده وجود داشت که با کمک و همت کارشناسان داخلی دوباره وارد چرخه تولید شد که نمی توان خوشحالی درباره این دستاورد را مخفی کرد. 

حجت الاسلام موسی فتوحی ادامه داد: تمام تلاش برای تخصیص اعتبارات صورت می‌گیرد ولی اینکه این اعتبارات به سلامت و دقت در محل خود صرف شود نیاز به تلاش مضاعف دارد.  

وی افزود: در دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در این دو سال اخیر رویکرد رشد و تولید و رونق اقتصادی با برنامه است که در حال پیش روی هستیم. در طول سال هزاران میلیارد تومان اعتبار دولتی راجع به پروژه‌های مختلف استانی به خراسان رضوی برای رفع مشکلات و نیازها می رسد که در سال های آینده ثمره این اقدامات را هر جه بهتر خواهیم دید که راه اندازی مجدد این کارخانه یکی از این برنامه ها است که امروز حاصل شد.

راه اندازی کارخانه با تلاش ۹ ماهه متخصصان داخلی 

مدیر عامل سازمان همیاری های خراسان رضوی در این مراسم تصریح کرد: کارخانه تولید ژلاتین با همت کارشناسان و به ویژه کارکنان این سازمان بعد از ۹ ماه تلاش امروز پس از ۱۲ سال دوباره راه اندازی شد.  

محمد رضا تازیکی عنوان کرد: این شرکت نخستین تولید کننده ژلاتین در کشور و بزرگترین تولید کننده ژلاتین حلال در خاورمیانه است که بعد از انجام بررسی‌های اولیه بر روی فرآیند تولید ژلاتین در دی ماه سال ۱۳۸۱ و با سرمایه‌گذاری سازمان همیاری شهرداری‌های استان خراسان رضوی تاسیس و در سال ۸۶تکمیل و وارد چرخه تولیدشد. ظرفیت اسمی این کارخانه تولید ۴ تن ژلاتین در روز و ۱۲۰۰ تن در سال است. 

وی افزود: راه اندازی مجدد این کارخانه نقش اساسی در تامین این نیاز دارد و باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور خواهد شد و تولید ژلاتین حلال  از دلایل اصلی تولید این محصول در این کارخانه است تا جایگزین ژلاتین حرام شود و نیاز سالانه کشور به این ماده میزان ۱۰۰۰ تن در سال است.

احیای بیش از ۳۵۰ واحد راکد از سال گذشته 

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: احیای کارخانه ژلاتین آریا نمونه ای از توانمندی متخصصان داخلی است چراکه ما در ۱۲ سال گذشته باید منتظر متخصصان خارجی می ماندیم تا این کارخانه مجددا احیا شود اما امروز به همت متخصصان و جوانان ایرانی بدون نیاز به خارج این کارخانه احیا شد. 

ابوالفضل چمندی ادامه داد: بیش از ۳۵۰ واحد راکد را از سال گذشته تاکنون مجددا فعال شده اند که ۱۹۰ واحد تولیدی با بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار به چرخه تولید بازگشته است. 

وی افزود: در حال حاضر رشد اقتصادی استان بیش از رشد اقتصادی کشور است و شاهد افزایش سرمایه گذاری در خراسان رضوی هستیم و خوشبختانه با راه اندازی شهرک صنعتی ۵ مشهد رشد سرمایه گذاری در این استان افزایش پیدا کرده است.امیدواریم توسعه در استان با توجه به نیاز کشور با سرعت خوبی دنبال شود و علاوه بر آن بتوانیم بازارهای خارجی را نیز تصاحب کنیم.

خبرنگار: طاهره فجرداوودلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.