۸ تیر

استقلال برای فتح جام علاوه بر برد در هفته پایانی یک چشمش به بازی پرسپولیس خواهد بود.

نکونام - عنایتی؛ عجیب‌ترین تقابل در آخرین هفته لیگ برتر

با نزدیک شدن به ایستگاه پایانی لیگ‌برتر هیجان و استرس به اوج خود رسیده است. دوئل جذاب پرسپولیس و استقلال بر سر فتح جام هم مو به تن سیخ می‌کند و بازی‌های شنبه شب میخ‌کوب‌کننده‌ خواهد بود. پرسپولیس و استقلال در حال حاضر ۶۵ و ۶۴ امتیازی هستند و رقابت قهرمانی بین‌شان در اوج قرار دارد.

استقلال در جریان هفته پایانی لیگ‌برتر فوتبال از ساعت ۱۹ روز شنبه همزمان با سایر دیدارها که مهم‌ترینشان تقابل پرسپولیس و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی است، به مصاف پیکان خواهد رفت. دیداری که پس از کش و قوس فراوان درباره انتخاب ورزشگاه میزبان، در پاس قوامین برگزار خواهد شد.

این بازی دارای دوئل جذاب استقلالی‌های سابق روی نیمکت است؛ تقابلی که در نیم‌فصل اول به موضع‌گیری دو طرف علیه یکدیگر ختم شد. اما جالب است بدانید، جواد نکونام هیچ‌گاه باخت مقابل پیکان را تجربه نکرده، نه در دوران بازی و نه روی نیمکت. در سمت مقابل عنایتی هم در کسب برد برابر تیم دوران بازیگری‌اش با همین چالش روبه روست.

۳۷ بازی در چارچوب لیگ‌برتر بین ۲ تیم برگزار شده که ۱۸ برد سهم استقلال و ۶ برد از آن پیکان بوده و ۱۳ بازی هم با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

اما استقلال سال‌هاست مقابل پیکان شکست ناپذیر بوده و آخرین برد خودروسازان در تقابل با آبی‌پوشان به سال ۱۳۸۸ و لیگ هشتم برمی‌گردد. جایی که استقلال قدرتمند آن سال ۳ بر ۲ مغلوب پیکان شد.

 حالا استقلال برای کسب یازدهمین جام، علاوه بر برد در هفته پایانی یک چشمش به بازی همشهری قرمزپوش خواهد بود.

برد پرسپولیس در بازی همزمان در هر صورت دست استقلال را از رسیدن به جام کوتاه می‌کند. آبی‌پوشان تنها در صورتی فاتح لیگ‌برتر می‌شوند که بر پیکان فائق آیند و منتظر شکست یا مساوی رقیب همشهری باشند. مساوی در هر ۲ بازی یا باخت پرسپولیس در آزادی و مساوی استقلال در دستگردی پرسپولیس را به جام می‌رساند و شاگردان نکونام چاره‌ای جز برد پیش رو نمی‌بینند.

اما از طرف دیگر این بازی برای پیکان، بازی مرگ و زندگی به حساب می‌آید چرا که احتمال سقوط به لیگ یک در صورت شکست در این بازی برایشان وجود دارد.

پیکان در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و پایینتر از خود فولاد ۲۶ امتیازی و استقلال خوزستان ۲۵ امتیازی را دارد. در صورتی که پیکان در این بازی با یک امتیاز خارج شود ۲۸ امتیازی خواهد شد و با توجه به برتری در بازی‌های رو در رو مقابل استقلال خوزستان، حتی در صورت پیروزی پر گل فولاد و استقلال خوزستان مقابل نساجی و هوادار، سقوط نخواهد کرد. با این حال در صورت شکست پیکان و پیروزی فولاد و استقلال خوزستان، پیکان سقوط خواهد کرد. البته این تنها راه سقوط پیکان به لیگ دسته یک است.

با این اوصاف در مصاف پیکان و استقلال، دو تیم بیشتر از این که حواسشان به نتیجه این دیدار باشد، امیدوار به کسب نتیجه دلخواهشان در بازی‌های همزمان در تهران، قائمشهر و اهواز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.