معاون حمل و نقل وزارت راه گفت به تدریج شاهد افزایش روزانه بازگشت زائران به کشور هستیم و پیش‌بینی می‌شود که بیشتر این زائران از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور خواهند شد که در این راستا تدابیر لازم برای تردد و تأمین وسایل نقلیه صورت گرفته است.

تأمین وسایل نقلیه برای زائران اربعین در مرز مهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، شهریار افندی‌زاده در بازدید از پایانه‌های مسافری برکت و پایانه شهید سلیمانی مهران و شرکت در جلسه ارزیابی وضعیت تردد با بیان اینکه در حال حاضر حدود 2 میلیون نفر از زائرین در کشور عراق حضور دارند، اظهار داشت: به تدریج شاهد افزایش روزانه بازگشت زائران به کشور هستیم و پیش‌بینی می‌شود که بیشتر این زائران از مرز بین‌المللی مهران وارد کشور خواهند شد که در این راستا تدابیر لازم برای تردد و تأمین وسایل نقلیه صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های استان و کارهای خوبی که برای چهار خطه شدن مسیر ایلام به مهران صورت گرفته است، امسال مشکلی برای تردد وجود نداشته و هم اکنون با توجه به موج برگشت جهت تامین ناوگان حمل و نقل متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه نگاه کشور به پایانه مهران است افزود: با به‌کارگیری سیستم‌های نوین علمی و نرم‌افزارها و دوربین‌های مدیریت پایانه‌ها را راحت‌تر شده است.

افندی‌زاده با اشاره به موج برگشت در چند روز آینده گفت: با توجه به کم تحملی زائران به علت خستگی در مسیر برگشت وظیفه همه سنگین‌تر شده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته اتوبوس‌های زیادی از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نفت، سپاه پاسداران، وزارت صمت و غیره در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفته، افزود: این اتوبوس‌ها با توجه به وضعیت بازگشت مسافرین بین مرزهای مختلف ورودی تقسیم می شوند، زائران عزیز باید سفر خود را مدیریت کنند و در صورتی که اتوبوس برای مقصد خود وجود نداشت از مسیرهای مختلف برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، بحث بررسی دقیق صورت وضعیت اتوبوس‌ها و برخورد با صورت وضعیت‌های جعلی و جلوگیری از این مسائل با کمک نرم‌افزارها و دوربین‌ها از دیگر مسائلی بود که در جلسه مدیریت حمل و نقل پایانه مسافری برکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/180/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.