معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از پیاده روی ۱۰۰ کاروان از این استان به سوی حرم امام رضا(ع) خبر داد.

پیاده روی ۱۰۰ کاروان از خراسان شمالی به سوی حرم امام رضا(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام ناصر هدایتی  با اشاره به اینکه پیاده روی زائران به سوی حرم امام رضا(ع) به مناسبت شهادت این امام بزرگوار آغاز شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ کاروان برای پیاده روی به سوی حرم مطهر امام رضا(ع) ثبت نام کرده اند که تعدادی از کاروان ها نیز پیاده روی را آغاز کرده اند.

وی گفت: این کاروان ها شامل ۱۴ هزار زائر می باشد که تعداد زائران ثبت نام کرده در سال گذشته از این استان ۸ تا ۹ هزار نفر بوده است.

حجت الاسلام هدایتی افزود: برای خدمات رسانی به زائران از روستای دشت از ابتدای پارک ملی گلستان تا انتهای شهرستان فاروج ۷۳ تکیه، مسجد بین راهی و نمازخانه آماده شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طی این مسیر ۳۳ موکب نیز برپا می شوند که در کنار تعدادی از این موکب ها سرویس بهداشتی و حمام سیار نیز ایجاد می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مساجد، تکیه، نمازخانه و موکب ها، اطعام به زائران انجام می شود و امکان استراحت آن ها نیز فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن خیران نیز اعلام آمادگی کرده اند تا بحث اطعام تعدادی از زئران را فراهم کنند که یکی از خیران اعلام کرده که روزانه پنج هزار پرس غذا را میان زائران امام رضا(ع) توزیع کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: همچنین به دنبال آن هستیم موضوع هر خانه یک زائرسرای علی بن موسی الرضا(ع) را در استان فرهنگ سازی کنیم تا مردم هم از چند زائر این امام بزرگوار پذیرایی داشته باشد و محلی برای استراحت آنان را فراهم کند.

وی گفت: تبیین سیره امام رضا(ع) و انجام سایر برنامه های فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در این مسیر پیاده روی انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.