۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 912272

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در آب‌های شمال و جنوب کشور هشدار داد و خودداری از شنا را توصیه کرد.

دریا در شمال و جنوب کشورطوفانی است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اوایل وقت پنج‌شنبه تا صبح یکشنبه (۱۶ تا ۱۹ شهریورماه)  وزش باد حداکثر ۲۰ تا ۲۸ نات درسواحل و دور ازسواحل ارتفاع امواج در سواحل ۱تا ۱.۵ متر و دور از سواحل حداکثر ۲ متر پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان حاکم خواهد بود. از مخاطرات این وضعیت جوی می‌توان به غرق شدن شناگران ، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی ، آسیب به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی اشاره کرد.

به توصیه سازمان هواشناسی منع شنا، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، منع فعالیت‌های شیلاتی ، ممانعت از ورود و خروج کشتی ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری و محدودیت فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این هشدار آمده است:افزایش وزش باد با سرعت ۱۸تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع امواج بین۱ تا ۱.۵ متر سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۵ و ۱۶ شهریورماه) در شرق خلیج فارس و نواحی شرقی تنگه هرمز و غرب دریای عمان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و جمعه (۱۷ شهریورماه) در شمال خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی و احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری دور از انتظار نیست بنابراین خودداری از تردد شناورهای سبک، اجتناب از فعالیت‌های تفریحی و شنا به‌ویژه در سواحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری در بنادر و تمهیدات لازم جهت تردد کشتیهای تجاری توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.