تحولات منطقه

از چهار اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم که در شهریورماه 1402 به چاپ رسیده است، رونمایی شد.

۴ اثر جدید انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم روانه بازار کتاب شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی مدیر دفتر این انتشارات با بیان این خبر، گفت: با لطف خداوند و عنایات اهل‌البیت علیهم‌السلام، انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) این توفیق را داشته است که آثار و پژوهش‌های عمیق و گرانسنگ محققان و پژوهشگران ارجمند این مرکز عظیم تخصصی را چاپ و منتشر کند که مؤلفه‌های «انطباق با نیازهای روز جامعه»، «محوریت فقه نظام»، و «امتداد اجتماعی دانش دینی» از ویژگی های این آثار است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه به معرفی اجمالی آثار جدید این انتشارات اشاره کرد و بیان کرد: اولین اثر، سلسله درس گفتارهای آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی درباره نهضت عظیم حسینی(ع) است که در حدود 600 صفحه گردآوری شده است

وی ادامه داد: دومین اثری که در این ماه روانه بازار نشر شده، کتابی است با عنوان «اجتهاد و تقلید از نگاه فقه اسلامی» تألیف آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی که متکفّل بیان اهمیت تأثیر اجتهاد شیعی در حلّ مشکلات و چالش‌های امروز جامعه بشری است.

اکبری شاهرودی افزود: کتاب دیگری که روانه بازار نشر شده، کتاب «ظرفیت‌های فقهی اصولی در تدوین و توسعۀ فقه اجتماعی» تألیف حجت‌الاسلام ربّانی است. وی در این اثر به دنبال بیان مفاهیم، عناوین و مباحث فقهی و اصولی موجود که ظرفیت مناسبی برای تدوین و توسعۀ مباحث مربوط به فقه اجتماعی دارد، بوده و به دنبال کشف و بیان ظرفیت‌های فقهی و اصولی در تراث فقهی شیعه قلم زده است.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: چهارمین اثری که توفیق داشتیم آن را در این ماه منتشر کنیم کتاب «اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی» تألیف حجج اسلام حسین حاجی‌پور، علی نهاوندی و محمدمهدی کیانی‌ است که عهده‌دار بررسی مسأله اقناع مخاطب در رسانه‌های جمعی است و ابعاد و زوایای گوناگون این موضوع را مورد تحلیل قرار داده تا بتواند مشروعیت و یا عدم مشروعیت اقناع را در رسانه‌های جمعی کشف کند.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.