ارتش به جذب فوری نیرو نیاز دارد زیرا «از ۱۰۰ نفری اوکراینی که پاییز پارسال به ارتش پیوستند، تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر باقی مانده‌اند و باقی کشته، زخمی یا معلول شده‌اند

قربانیان قمار زلنسکی؛ از هر ۱۰ سرباز اوکراینی، ۹ تن کشته یا زخمی شده‌اند!

همزمان با تلاش ولودیمیر زلنسکی برای بزرگنمایی پیشرفت های ناچیز ارتش این کشور در جبهه های جنگ علیه روسیه و گدایی کمک های بیشتر از آمریکا و اروپا، برخی مقامات کی یف ابعادی تازه و فاجعه بار از میزان خسارت و گرفتاری کشورشان در باتلاق این جنگ را افشا می کنند. هر چند دولت اوکراین تلاش دارد با سانسور روحیه نیروها را حذف کند، اما در آخرین مورد یکی از افسران ارشد زلنسکی آماری عجیب از تلفات سربازان این کشور ارائه کرده است. ویتالی برژنی، سرپرست مرکز جذب نیرو و پشتیبانی مدنی در منطقه «پولتاوا» با اذعان به تقلای مقامات محلی در جذب نیرو، گفت که از هر ۱۰ نفری که یک سال پیش برای خدمت در ارتش اوکراین ثبت نام کرده بودند، دست کم ۹ نفر کشته یا زخمی شده‌اند! به گفته وی، ارتش به جذب فوری نیرو نیاز دارد زیرا «از ۱۰۰ نفری اوکراینی که پاییز پارسال به ارتش پیوستند، تنها ۱۰ تا ۲۰ نفر باقی مانده‌اند و باقی کشته، زخمی یا معلول شده‌اند.»

اوکراین اندکی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در فوریه ۲۰۲۲، با اعلام بسیج عمومی، اکثر مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله را از خروج از کشور منع کرد. با این وجود تلفات بالا سبب شد که وزارت دفاع اوکراین اوایل ماه جاری با صدرو فرمانی، ثبت نام افراد با شرایط جسمانی وخیم از جمله مبتلایان با هپاتیت، اچ.آی.وی بدون علائم و بیماران مبتلا به سل را مجاز اعلام کرد. این در حالی است که بر اساس گزارش‌های موجود، گمان می‌رود که ده‌ها هزار مرد اوکراینی به صورت غیرقانونی از آغاز جنگ روسیه در فوریه گذشته میلادی اوکراین را ترک کرده‌اند و خیلی از آنها برای این کار رشوه پرداخت کرده‌اند.

اظهارات برژنی در بحبوحه ضدحملات اوکراین علیه روسیه مطرح شده است؛ ضدحملاتی که بیش از سه ماه از آغاز آن می‌گذرد و هیچ دستاور قابل توجهی برای ارتش کی‌یف به ارمغان نیاورده است. همزمان ولودیمیر زلنسکی با پشتیبانی غرب بر طبل جنگ می کوبد، مسوله ای که قطعا خسارات بالاییی به دنبال خواهد داشت. این رویه صدای برخی مسئولان اوکراینی را هم درآورده طوری که مشاور پیشین رئیس‌جمهور اوکراین هشدار داده که تحت تاثیر «یک‌دندگی» که زلنسکی و دستیارانش در ادامه جنگ نشان می‌دهند، به زودی شاهد تلفات بالای نظامیان و نبود نیروهای رزمی در جنگ خواهیم بود. «اولگ ساسکین» در کانال یوتیوب خود با انتقاد از سیاست جنگ طلبانه رئیس جمهوری اوکراین اذعان کرد که در صورت ادامه روند تلفات بالای نظامیان طی یک سال و نیم گذشته، طی دو تا سه سال آینده، دیگر ارتش عاری از نیروهای نظامی رزمی در برابر نیروهای رقیب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.