- دفتر نخست وزیری دولت محلی اقلیم کردستان عراق از توافق این اقلیم با دولت فدرال ( مرکزی) برای پرداخت حقوق کارکنان کردستان عراق خبر داد.

توافق دولت مرکزی با اقلیم کردستان عراق بر سر پرداخت حقوق کارمندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر نخست وزیر دولت محلی کردستان عراق امروز در بیانیه‌ای به نقل «مسرور بارزانی» نخست وزیر این اقلیم اضافه کرد که با «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر دولت فدرال در خصوص تامین حقوق شهروندان، توافق ثمربخشی حاصل شده است.

وی همچنین از همه کسانی که از دست یابی به این توافق حمایت کردند، تشکر کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق افزود: مسعود بارزانی بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با «محمد شیاع السودانی» تماس تلفنی داشت.

در این تماس تلفنی نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق از حمایت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برای دست‌یابی به این توافق بر سر موضوع پرداخت حقوق کارمندان در این اقلیم تشکر و قدردانی کرد.

بارزانی ابراز امیدواری کرد که این توافقنامه مبنایی برای حل مشکلات معطل مانده بین اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور از طریق گفت و گو و بر اساس قانون اساسی و توافقنامه‌های امضا شده باشد.

پیشتر «مسرور بازرانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز پنجشنبه گذشته با سفر به بغداد با رئیس جمهور، نخست وزیر و شماری از رهبران احزاب سیاسی عراق دیدار و گفت و گو کرده بود.

«مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق پس از این دیدارها در مصاحبه با خبرنگاران در بغداد گفته بود که یکشنبه هفته آینده نشست شورای وزیران عراق برگزار خواهد شد و بسیاری از موضوعاتی که مورد بحث قرار می‌گیرد و احتمالاً منجر به تصمیم نهایی خواهد شد.

در این پیوند، نزدیکان به «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق برای حل و فصل اختلاف‌ها بین دولت مرکزی این کشور و اقلیم کردستان عراق ابراز خوش بینی کرده و گفته بودند که شورای وزیران جلسه فوری تشکیل خواهد داد و به احتمال زیاد حقوق کارمندان دستگاههای دولتی در اقلیم کردستان پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.