۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 917385

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس رژه نیروهای پیاده و خودرویی نیروهای مسلح خراسان رضوی صبح امروز طی مراسمی در بلوار «نماز» مشهد برگزار شد.

برگزاری رژه نیروهای مسلح در مشهد

به گزارش قدس خراسان، رژه نیروهای مسلح خراسان رضوی در شروع هفته دفاع مقدس برگزار شد. این مراسم با حضور یگان های منتخب از نیروهای پیاده و خودرویی نیروهای مسلح استان با شکوهی قاب توجه در بلوارنماز مشهد برگزار شد. در این مراسم که جمعی از مردم ولایتمدار و خانواده شهدا و نیروهای مسلح نیز در آن حاضر بودند از آخرین دست آوردها و توانمندی های نیروهای مسلح با رژه از مقابل جایگاهی که در جمعی از مقامات کشوری و لشکری حضور داشتند رونمایی شد.

تبیین درست دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی به عنوان اولین سخران مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح استان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت:باید در نظر داشته باشیم در جنگ از چه چیزی دفاع کردیم در مقابل چه کسانی ایستادیم و چه نتایجی به دست آوردیم.

 سردارسرتیپ پاسدار سیدهاشم غیاثی ادامه داد: اگر امروز قرار به تحلیل درست از دفاع مقدس باشد بایستی از این نگاه به برای نسل های فعلی و آینده تبین شود تا دفاع مقدس توسط دیگران تحریف نشود.جوانان باید بدانند شرایط ایران قبل از جنگ چه بود در شروع جنگ چه شرایطی داشته و چه دستاودرهایی  از آن داشتیم.

دستاوردهای دفاعی از برکات دفاع مقدس است

وی ادامه داد: همه برکاتی که در عرصه های مختلف کشور به دست آوردیم همه از برکات دفاع مقدس است، اگر دفاع مقدس نبود، دشمنان در این سال‌ها بار دیگر حمله می‌کردند. همان گونه که مقام معظم رهبری گفتند همیشه دشمن گزینه های روی میز برای حمله به کشورمان را مطرح کرده اما هیچ وقت به خودشان اجازه ندادند این گزینه ها را از روی میز تکان دهند.اگر نبود دفاع مقدس دشمنان به خود اجازه ورود فیزیکی و جنگ را می دادند. در دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که روی پای خود بایستیم. ابتکارات در صنایع دفاعی و همه برکاتی که ما در عرصه های مختلف می بینیم به برکت دفاع مقدس که اتفاقا به ما تحمیل شد به دست آمده است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی بیان کرد: امروز با وجود دسیسه های بسیار دشمنان از همه فتنه ها با توکل به خداوند سربلند در آمدیم و بایستی هوشیار باشیم و با بازشناسی شرایط از وضعیتی که در آن قرار داریم برای پیشرفت بیشتر و بهتر استفاده نماییم.

سردار غیاثی گفت: امروز فرماندهی کل قوا پرچم را به دست گرفتند و باوجود رهبری مقتدراز اقتداری غیرقابل وصف در دنیا برخورداریم با این وجود دشمن درصدد بی ثبات سازی است و ما اجازه نخواهیم داد تعادل ما را بر هم بزنند، امروز باید بازشناسی داشته باشیم و متناسب با آن آرایش نظامی و امنیتی و غیره بگیریم. امروز با وجود تهدیدات  گسترده‌ای که نسبت به ایران وجود دارد، از اقتدار امنیت بالایی  برخوردار هستیم.

عبور از تمام سختی ها

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که به عنوان میهمان ویژه درمراسم رژه 31 شهریور نیروهای مسلح کشور در مشهد شرکت کرده بود در سخنانی  گفت: در حالی مراسم هفته دفاع مقدس را برگزارمی کنیم و آن را گرامی میداریم که 43 سال از این واقعه بسیار سخت گذشته و ما از این سختی ها به سلامت عبور کردیم.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی با اشاره به وقایع و اتفاقات قبل از انقلاب و پیروزی مردم در بهمن 57 بر رژیم ستم شاهی اظهار داشت: دشمن آن زمان به هیچ عنوان فکر نمی کرددر این منطقه انقلابی به این عظمت شکل بگیرد اما این انقلاب به برکت اراده مردم شکل گرفت.دشمن فکرنمی کرد نیروهای مسلح قبل از انقلاب که جلوگیری می کردند از شکل گیری خروش مردم در بدنه اش نیروهایی وجود داشته باشند که کمک کنند به پیروزی انقلاب. بیعت تاریخی نیروی هوایی نمونه بارزی از این نوع است.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب توطئه های دشمنان برعلیه این کشور شکل گرفت هیچ وقت فراموش نخواهیم کرد 36 روز بعد از پیروزی انقلاب نیروی زمینی ارتش درپی توطئه هایی که شکل گرفته بود وارد کردستان شد توطئه هایی همچون قائله گنبد، آمل ، خوزستان و غیره با شکل گیری به موقع نهادها قبل از دفاع مقدس شکست خورد. هنوز کشور درگیر رفع و رجوع این قائله ها بود که رژیم صدام با پشتیبانی شرق و غرب حمله وحشیانه ای را به جمهوری اسلامی ایران آغاز نمود در چنین شرایطی جنگ بر علیه ایران شروع شد.

از می توانیم به توانستیم رسیدیم

امیر سرتیپ نعمتی عنوان کرد: در طول تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم هیچ وقت دشمنان در یک جبهه متحد علیه یک کشور نبودند، اما در جنگ تحمیلی علیه ایران متحد شدند و در واقع تمامی کشورها علیه ایران متحد شدند و تجهیزات نظامی در اختیار عراق قراردادند تا به اهداف خود برسند، اما  دشمن با دلاوری و رشادت‌های ملت ایران به هیچ یک از اهدافش نرسید، ملت ایران ایثارگری‌های رزمندگان را هیچ گاه فراموش نخواهند کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود اینکه دشمنان پیش از این در زمان رژه ادوات ما را به آهن پاره تشبیه می کرد اما  امروز تحت مدیریت حکیمانه و مقتدرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، شعار می توانیم را به توانستیم تبدیل کردیم به گونه‌ای که امروز تمامی تجهیزات دفاعی نیروهای مسلح بومی است و آنچه برای دفاع نیاز داریم تولید می کنیم و به هیچ کشوری وابسته نیستیم. اینها همه از دست آوردهای دفاع مقدس است.

وی افزود: وحدت نیروهای مسلح مانع حمله دشمن است، دشمن در این سال های بعد از دفاع مقدس اگر ایران را ضعیف می‌دید، قطعا حمله می‌کرد، اما قدرت بازدارندگی نظام و ملت و نیروهای مسلح سبب شد تا دشمن دست خالی و مفتضحانه از منطقه برگردد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح پس از دفاع مقدس در هر جا که نیاز بود، کنار مردم بوده و در خط مقدم خدمتگزاری هستند و در تمام این سال‌ها در سیل، زلزله و کرونا و غیره ثابت کردند که در خط مقدم خدمتگزاری حاضرند. اعلام می کنیم به هیچ عنوان خسته نیستیم و قطعا خسته نخواهیم شد و تحت رهبری حکیمانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری ما حتما به قله های مورد نظر و توجه ایشان خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.