نتایج یک بررسی از دانشگاه‌های هلند نشان می‌دهد میزان آزارهای جنسی در دانشگاه‌های این کشور از ۱۴۱ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۳۰۰ مورد در سال گذشته افزایش یافته است که رشد ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۱۱۳ درصدی آزارهای جنسی و قلدری در دانشگاه‌های هلند

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از تارنمای هلندی NL Times، مطالعه جدید افزایش قابل توجه گزارش های آزار و اذیت جنسی و قلدری را در دانشگاه های هلند در چهار سال گذشته نشان می دهد.

همچنین نتایج این نظرسنجی از تمام دانشگاه های هلند نشان می دهد در سال ۲۰۱۹ در مجموع ۱۴۱ رویداد مربوط به آزار جنسی در دانشگاه های هلند گزارش شده است؛ در حالی که این میزان در سال گذشته به ۳۰۰ مورد افزایش یافته است که افزایش ۱۱۳ درصدی را نشان می دهد.

این مطالعه همچنین بیانگر آن است که گزارش‌های مربوط به سایر اشکال رفتار آزاردهنده غیرجنسی، مانند قلدری و بهره کشی، ۶۹ درصد افزایش داشته و از ۱۰۰۷ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۱۷۰۰ مورد در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

رشد ۱۱۳ درصدی آزارهای جنسی و قلدری در دانشگاه‌های هلند

با این حال، این نظرسنجی نشان داد دانشگاه‌ها در سال گذشته تنها دو شکایت رسمی مبنی بر آزار جنسی را ثبت کردند و در مجموع تنها ۸۰ شکایت در مدت چهار سال ثبت شده است.

ماریته هامر، کمیسر دولت در امور مبارزه با خشونت جنسی گفت: این یک مشکل جدی در دانشگاه‌ها است که سوءرفتار جنسی در این مقیاس رخ می‌دهد.

وی گفت آزار جنسی و سوءرفتار همه جا اتفاق می افتد. گمان نکنید اگر هشداری دریافت نمی کنید، مشکلی وجود ندارد. شاید فرهنگی وجود دارد که افراد جرأت اظهار علنی ندارند و مسائل خیلی بیشتری پشت پرده در حال رخ دادن است. افزایش موارد گزارش ها می تواند به معنای باز شدن فضای فرهنگی باشد تا قربانیان به راحتی قدم جلو بگذارند و حرف بزنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.