آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که در نوبت اجرایی مرداد و شهریورماه ۱۴۰۲ در سالن‌های تماشاخانه‌ ایران‌شهر به‌روی صحنه رفتند اعلام شد.

اعلام آمار فروش و روزهای خوب تئاتر

به گزارش قدس آنلاین، تئاتر در ماه‌های اخیر مخاطب خوبی را تجربه کرده است، تماشاخانه ایران‌شهر به‌عنوان یکی ازمراکز نمایشی کشور سهم مهمی در این مسیر داشته است.

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های «فریز مکبث فریز»، «زیگموند» و «دُردنوشان» که مرداد و شهریورماه سال جاری در سالن‌های استاد سمندریان و ناظرزاده‌ی کرمانی‌ به صحنه رفتند به تفکیک اجراها مشخص شد.

نمایش «فریز مکبث فریز» به کارگردانی آرش دادگر که از روز بیست و سوم مردادماه در سالن استاد سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۲۰۰ هزار تومان به‌روی صحنه رفت؛ با ۳۳ اجرا تا تاریخ اول مهر و با میزبانی از ۴۹۴۴ تماشاگر، فروشی معادل ۸۲۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان داشته است.

یعنی این نمایش در کل ظرفیتی نزدیک به ۴ هزار و ۹۵۰ نفر داشته و با ثبت ۴ هزار و ۹۴۴ مخاطب استقبالی نزدیک به ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

اما به اوجه به قیمت بلیت این نمایش و با تعداد مخاطب اعلام شده، «فریز مکبث فریز» باید ۹۸۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروش داشته باشد اما تنها ۸۲۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان برای گیشه این نمایش ثبت شده که نشان دهنده ۴ هزار و ۱۰۷ بلیت فروخته شده و ۸۳۷ بلیت میهمان است که البته برای یک دوره نمایش قابل قبول خواهد بود.

نمایش «زیگموند» به کارگردانی مهرداد کورش نیا که از روز بیست و سوم مرداد ماه در سالن استاد سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۵۰ و ۱۸۰ هزار تومان به روی صحنه رفت، با ۳۲ اجرا تا تاریخ سی و یکم شهریور ماه توانست با میزبانی از ۴۸۸۶ تماشاگر به فروشی معادل ۶۷۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان دست پیدا کند.

این نمایش نیز در تمام طول اجرای خود توانایی میزبانی از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر را داشته که مخاطب اعلام شده برای آن تعداد ۸۶ نفر مخاطب بیشتر و استفاده از دشکچه‌های مخاطبان مازاد نمایش را نشان می‌دهد.

بلیت این نمایش با دو قیمت متفاوت فروخته شده  به صورت میانگین با بلیت ۱۶۵ هزار تومانی باید ۸۰۶ میلیون تومان گیشه را تجربه می‌کرده که فروش ۶۷۶ میلیون تومانی آن تقریبا نشان دهنده ۴ هزار و ۱۰۰ بلیت فروخته شده به صورت کامل است.

نمایش «دُردنوشان» به کارگردانی عمار تفتی که از روز بیست و نهم مرداد ماه در سالن ناظرزاده‌ کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت  ۱۵۰ و ۱۸۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۱۳ اجرا تا تاریخ سیزدهم شهریور ماه توانست با میزبانی از ۱۴۳۸ تماشاگر به فروش ۱۶۸ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان دست پیدا کند.
این نمایش نیز با ۱۳ اجرا توانایی میزبانی از ۲ هزار و ۷۵۶ نفر را داشته که نزدیک به ۵۹ درصد از آن را پر کرده است.

«دُردنوشان» نیز با میانگین قیمت بلیت ۱۶۵ هزار تومانی باید بیش از ۲۳۷ میلیون تومان گیشه را تجربه می‌کرده، اما فروش ثبت شده آن تنها خرید حدودا ۱۰۵۶ نفر را نشان می‌دهد.

در کل این نمایش موفقیت کمتری از دو نمایش دیگر ایران‌شهر داشته اما مخاطب آن قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.