انتخابات

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال از محل صادرات میگوی تولیدی این استان، دست کم 20 میلیون دلار ارزآوری شود.

پیش بینی ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری ازمحل صادرات میگوی تولیدی گلستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، اسماعیل جباری اظهار کرد: کار برداشت میگو از هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع فاز یک مجتمع پرورش میگوی گمیشان اکنون به میانه رسیده و تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تُن محصول برداشت شده است.

جباری ادامه داد: برداشت تا اواخر مهر ادامه دارد و پیش بینی می‌شود در پایان، ۳ هزار و ۷۰۰ تُن برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته، ۳۰ درصد بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: میگوی تولیدی گلستان پس از عمل آوری در ۹ مرکز در داخل استان، به کشورهایی ازجمله چین، روسیه و امارات، صادر می‌شود.

جباری با اشاره به اینکه سال گذشته از محل صادرات میگوی گلستان ۱۵ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشتیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال از این محل، دست کم ۲۰ میلیون دلار ارزآوری شود.

وی با بیان اینکه فاز اول مزارع مجتمع پرورش میگوی گمیشان به وسعت ۴ هزار هکتار برای ۳ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است، اضافه کرد: طرح توسعه‌ای به وسعت ۶ هزار هکتار آغاز شده است.

جباری تصریح کرد: با بهره‌برداری از مجموع ۲ فاز در مجتمع میگو گمیشان به مساحت ۱۰ هزار هکتار، طی برنامه‌ای تا افق ۱۴۰۴، سالانه بیش از ۱۷ هزار تُن میگو تولید و بیش از یکصد میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.