قدس آنلاین: رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال عمده تمرکز ما بر کیفیتبخشی به مدارس است، تأکید کرد: در امر تربیتی به پنجضلعی امید، ایمان، نشاط، هویت و خودباوری و خردورزی که به تمام مدارس کشور گفته شده در این پنج محور برنامهریزی کنند، تاکید دارد.
وی افزود: امسال رئیسجمهوری پرسش مهر را به پویش مهر بدل کرد تا یک جریان پیوسته باشد. دبیرخانهای در این زمینه در وزارتخانه تشکیل میشود تا دانشآموزان با مشورت خانواده و تحقیق فردی خود، پیشرفتهای محله، استان و کشور را به تصویر بکشند.
وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص انتشار تصاویری از منوی نامتعارف و لاکچری غذا در یکی از مدارس و واکنش افکار عمومی به این تفاوت طبقاتی در نظام آموزشی، با تاکید بر اینکه من این موضوع را شنیدم، گفت: این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشرافگرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمیتابد، اما خانوادهها هم باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.
وی با یادآوری اینکه چنین مسائلی گاه به دلیل این است که تقاضایی از این سو وجود دارد و یک پاسخی هم از آن طرف انجام میشود، افزود: به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور داده شده این موضوع را فوراً بررسی کند و حتماً برخورد میشود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا چنین اقداماتی در مدارس، عدالت آموزشی را زیر سئوال میبرد، اظهار کرد: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن را هم پایین نیاوریم. ما این رفتارها در مدارس را قبول نداریم، اما باید سازوکاری برای جلوگیری از وقوع چنین پدیدههایی پیدا کنیم و مشارکت خانوادهها هم مهمتر از کار ماست.
وی همچنین با اشاره به انتشار تصاویری از اجرای یک برنامه نامتعارف و هنجار شکنانه در یکی از مدارس کرمان، گفت: مدیر این مدرسه برای همیشه از مدیریت تعلیق و پیشنهاد تعلیق سه ساله مجوز این مدرسه نیز از سوی هیئت تخلفات اداری استان داده شده و من از بابت حساسیت موجود در این زمینه نسبت به هنجارها بسیار خوشحالم و خدا را شکر میکنم.
۲۰۰ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شدهاند
وزیر آموزش و چرورش در پاسخ به سوال دیگری آمار چهار میلیون کودک بازمانده از تحصیل را رد کرد و غیر واقعی خواند و گفت: اولا بازمانده از تحصیل مال این دولت نیست و ما در این دولت آنها را شناسایی میکنیم تا به مدرسه برگردند و دوم اینکه ما در مرود بازمانده از تحصیل چندین شیوه مر گیری داریم.
وی افزود یکی افرادی هستند که یک مقطه را آمده اند و بعد ترک تحصیل کرده اند که مربوط به نهضت سواد اموزی ی شوند، دسته دیگر افرادی هستند که اصلا به مدرسه نیامده اند و ما نگران آنها هستیم و در مورد این گروه داریم تحقیق می کنیم.
صحرایی تصریح کرد : سال گذشته طرحی اجرا شد و بیش از ۲۰۰ هزار دانش اموز شناسایی شدند که به مدرسه نیامده بودند که با پیگیی ما بیش از ۵۰ هزار نفر به تحصیل وارد شدند.
انتهای پیام/
نظر شما