نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که نظام حکمرانی در حوزه گردشگری نداریم، گفت: گردشگری نیازمند برنامه است.

نظام حکمرانی در گردشگری نداریم/چالش ویلاسازی بی رویه در مازندران

به گزارش قدس آنلاین آیت الله محمد باقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر تقوا داشته باشیم از فتنه‌ها به راحتی خروج پیدا می‌کنیم به دنبال کارهای خیر حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه ۳۰ درصد نان تولیدی در کشور دور ریز می‌شود، گفت: همچنین در مصرف سوخت بنزین و انرژی نیز نسبت به معدود جهانی بالاتر هستیم در حالی که این مصرف مازاد باید مدیریت شود.

آیت الله لائینی با گرامی داشت هفته وقف مسئله وقف را بسیار مهم بیان کرد و گفت: توصیه زیادی به امر وقف شده است و باید فرهنگ وقف ترویج شود.

وی با تاکید بر مدیریت و نظارت بر وقف تصریح کرد و گفت: عوائد وقف باید مصرف بهینه شود و همه ما وظیفه حفاظت و صیانت از وقف را داریم.

وی با اشاره با دعاوی موجود در زمینه وقف خواستار رفع این دعاوی شد و گفت: مردم ما دیندار هستند و تمایل ندارند مال وقفی در زندگی آنها وارد شود و همه باید از مال وقف فرار کنیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه سالمندان نیاز به حمایت و محبت وتکریم دارند، به روز اخلاق و مهرورزی اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام (ص) با اخلاق خوش یاران را جذب کرده است و در میان امت اسلام نباید بی اخلاقی وجود داشته باشند.

وی با تاکید براین که ارزش‌های اخلاقی در میان امت اسلام باید موج زند، درباره پیام مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس یادآور شد: طبق فرمایش مقام رهبری پیام شهیدان را باید بشنویم و از آن برای آبادی دنیا و آخرت بهره گیری کنیم.

آیت الله لائینی با عنوان اینکه یکسری از مسئولان پیام شهدا را جدی نگرفتند، گفت: اگر این پیام را جدی می‌گرفتند، وضعیت معیشت و اقتصاد ما این گونه نبوده است و سزاوار نیست با ظرفیت‌های مختلف دارای مشکل باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با عنوان اینکه سزاوار نیست باغدار به دلیل قیمت پایین، رغبتی برای برداشت محصول نداشته باشد، گفت: مازندران در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، تجاوز به انفال دارای مشکلاتی هستیم و ویلاسازی های بی رویه و بدقواره از چالش‌ها است.

وی با بیان اینکه نظام حکمرانی در حوزه گردشگری نداریم، گفت: گردشگری نیاز به برنامه دارد و نباید رهاشده باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براین که ملت ایران پیام شهدا را دریافت کرده است، عزت، استقلال، ستیز با ظالمان و جنایتکاران را راه شهیدان بیان کرد و گفت: ملت ایران راه عزت و پیام شهیدان را با قوت ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.