استاندار خراسان رضوی گفت: مساله اشتغال، دامداری و ریزگردها در شهرستان سرخس با اولویت در حال پیگیری است.

اشتغال، دامداری و ریزگردها در سرخس با اولویت درحال پیگیری است

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جمع مردم دهستان خانگیران و روستای گنبدلی اظهار کرد: در شهرستان سرخس و در کل استان خراسان رضوی باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حل مسائل اولویت بندی شده و به آن پرداخته می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل در طول سال‌ها ایجاد شده و برای حل آن‌ نیاز به زمان وجود دارد.

وی به موضوع ریزگردهای سرخس اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید یک جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود. باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوط به این موضوع ظرف مدت یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود.

نظری به موضوع اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: استخدام همه جوانان در ادارات امکان پذیر نیست. هر میزان امکان دارد از نیروهای منطقه‌ای و محلی برای پالایشگاه و منطقه آزاد استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در این زمینه هم نیاز به مهارت آموزی و تحصیلات است. پالایشگاه خانگیران برای تامین نیرو از جوانان منطقه استفاده کند و یک مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای در این زمینه ایجاد شود.

وی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد خوداشتغالی است. این منطقه ظرفیت برای چنین کاری دارد. خشکسالی در منطقه وجود دارد و سرخس نیز منطقه پرورش دام بوده که این موضوع خودش یک ظرفیت اشتغال است.

نظری ادامه داد: امکان پرورش دام سبک به صورت کارگاهی در همین شرایط امکان پذیر است. برای پرورش دام باید هم از روش جدید استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی افزود: نباید اجازه بدهیم دامداری در منطقه از بین برود.

وی تصریح کرد: زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای ایجاد چنین شغل‌هایی در دستور کار است و ما نیز حمایت خواهیم کرد. برای ایجاد اشتغال باید خلاقیت و اراده داشته‌ باشیم.

به گفته نظری، یکی از موضوعات جدی ما اشتغال‌زایی‌ در روستاها است. اشتغال و معیشت در روستا بسیار مهم است و اعتقاد داریم اشتغال در روستا اشتغال خانواده و چند وجهی است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: عملیات بازسازی و بهسازی بولوار اصلی واقع در روستای گنبدلی و مسیر مشهد-سرخس تا هفته آینده آغاز و در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگردها به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد. همچنین در حوزه مسکن زمین تامین و تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.