عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به جا به جایی سکوی گازی در جریان بهره برداری از فاز11 پارس جنوبی بیان کرد: توانمندی متخصصان ما امروز به جایی رسیده است که کارهایی که منطقه ممنوعه بوده و تنها توسط شرکت های خارجی صورت می پذیرفته را عملیاتی می کنند و این مسئله مایه افتخار کشور ماست.

جا به جایی سکوی گازی از دید شرکت های خارجی یک اقدام ممنوعه بود که با اتکا به توان داخلی عملیاتی شد

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با خبرنگار قدس، با اشاره به بهره برداری از «فاز 11 پارس جنوبی» و توفیقات دولت در این بخش گفت: فاز 11 پارس جنوبی سالیان سال به دلیل اینکه گفته می شد ما تکنولوژی و فن آوری لازم را نداریم معطل شرکت های خارجی اعم از توتال فرانسه بود.

وی تاکید کرد: با توجه به دشمنی ها و تحریم ها علیه ایران، مشاهده شد که شرکت های بزرگی همچون توتال فرانسه بدون هماهنگی با روسای کشورهای اروپایی،پای کار نخواهند آمد و نهایتا این مسئله عینیت پیدا کرد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با طرح این پرسش که در این شرایط راه حل چیست و آیا باید معطل این کشورها می ماندیم، بیان کرد: قطعا راه حل این نیست که ما بخواهیم معطل این شرکت ها بمانیم لذا ما با اتکا به توانمندی داخلی و دانش بومی که به واسطه علم دانشمندان خودمان بوده توانستیم فاز 11 پارس جنوبی را که یک فاز پیچیده ای بود نیز به بهره برداری برسانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به واقع حضور شرکت های دانش بنیان و متخصصین جوان ما در حوزه هایی نظیر انرژی و نفت و گاز باعث شد تا ما توفیقات لازم را در این بخش کسب کنیم بنابراین اوج فعالیت های متخصصین جوان ما در بهره برداری از «فاز 11 پارس جنوبی» خودنمایی کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در جریان بهره برداری از این پروژه ما بار بر زمین مانده 22 ساله را از روی زمین برداشتیم و توفیقات مهمی در این بخش کسب کردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما در این بخش اثبات کردیم که ایرانی هیچ موقع معطل و محدود به حوزه ای که خارجی ها آن را تعریف کرده اند، نخواهد ماند و روزی که نیاز باشد از همه ظرفیت ها در همه حوزه ها برای پیش برد کشور استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به پیام بهره برداری از «فاز11 پارس جنوبی» به کشورهای منطقه بیان کرد: باید گفت به اصطلاح کشورهای منطقه  برای آب خوردن متوجه نگاه موافق خارجی ها هستند، لذا این کشورها می توانند ایران را الگوی خود قرارداده و از اتکا به کشورهای خارجی پر هیز کنند.کشورهای منطقه می توانند در دانش بنیان شدن از جوانان ما الگو گرفته و اقدامات را به پیش ببرند.

وی با اشاره به جا به جایی سکوی گازی در جریان بهره برداری از فاز11 پارس جنوبی بیان کرد: توانمندی متخصصان ما امروز به جایی رسیده است که کارهایی که منطقه ممنوعه بوده و تنها توسط شرکت های خارجی صورت می پذیرفته را عملیاتی می کنند و این مسئله مایه افتخار کشور ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.