خبر فوری

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش ۱1.5 درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

افزایش ۱۱.۵ درصدی ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، سعید مهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مد حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۴۲ هزار و ۴۲۰ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان در شش ماه اول سال ۱۴۰۲ انجام یافته که نسبت به سال گذشته با انجام ۳۸۰۵۳ ماموریت، شاهد رشد ۱۱.۵ درصدی در ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان بوده‌ایم.

وی افزود: از مجموع ماموریت‌های انجام یافته در شش ماه اول سال‌جاری ۷ هزار و ۷۹۵ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۵ هزار و ۴۳۷ ماموریت ترافیکی و ۲۹ هزار و ۱۸۸ ماموریت، مربوط به بیماری‌ها بوده است.

ثبت بیش از ۱۳ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه با اشاره به تعداد ۱۲۰ هزار و ۴۷۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان گفت: متاسفانه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲، ۱۳ هزار و ۸۹ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم‌های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت گردیده است که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم است، تشریح کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت‌ها به خطر می‌افتد.

افزایش ۱۷.۶ درصدی تصادفات در استان اردبیل

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را ۵ هزار و ۷۶۹ مصدوم  برشمرده و افزود: متاسفانه آمار تصادفات با ۵ هزار و ۴۳۷ فقره تصادف، نسبت به  مشابه سال گذشته افزایش ۱۷/۶ درصدی داشته است.

مهری گفت: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵، نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.