آخرین تحولات لبنان

«لی چیانگ» نخست وزیر چین در دیدار با «عبدالله آریپوف» نخست وزیر ازبکستان گفت: پکن از سرمایه گذاری شرکت های چینی در این کشور حمایت می کند.

پکن از سرمایه گذاری شرکت های چینی در ازبکستان حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «لی چیانگ» نخست وزیر چین با اشاره به اینکه پکن و ازبکستان همسایگان نزدیکی هم هستند و منافع مشترکی باهم دارند، اظهار کرد: چین مایل همکاری با ازبکستان برای پیشبرد توافقات راهبردی سران دو کشور است.

لی تایید کرد: پکن از حفاظت از حاکمیت ملی، استقلال، تمامیت ارضی و توسعه تاشکند حمایت خواهد کرد.

وی افزود: چین آماده همکاری با ازبکستان برای پیشبرد طرح «یک پهنه، یک راه»، توسعه راهبردی، گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری، بهبود اتصالات متقابل، گسترش همکاری در زمینه های گوناگون از جمله انرژی است.

نخست وزیر چین با بیان اینکه پکن از ایجاد یک منطقه اقتصادی خلاق در این کشور حمایت می کند، تاکید کرد که دو کشور باید همکاری ها را در زمینه آموزش، فرهنگ، گردشگری، ورزش، بهداشت گسترش دهند.

لی خاطرنشان کرد که چین آماده همکاری با کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ازبکستان، برای ارتقای سطح همکاری در زمینه‌های کلیدی از جمله سرمایه‌گذاری، تجارت و ارتباطات برای ایجاد یک جامعه نزدیک تر به چین و آسیای مرکزی است.

پکن از سرمایه گذاری شرکت های چینی در ازبکستان حمایت می کند

«عبدالله آریپوف» نخست وزیر ازبکستان هم در این دیدار اذعان کرد که تاشکند برای پیشبرد مشارکت راهبردی با پکن ارزش زیادی قائل است.

وی افزود: تاشکند مایل به استفاده از تجربیات پکن در گسترش اصلاحات و همکاری با چین در زمینه های مختلف براساس سود متقابل و نتیجه برد- برد است.

آریپوف افزود: طرف ازبکی مایل است از تجربه چین در تعمیق اصلاحات، گسترش فضای باز و پیشبرد همه جانبه مدرنیزاسیون چین و تعمیق همکاری با چین در زمینه های مختلف بر اساس برابری، دوستی و سود متقابل با نتایج برد-برد بیاموزد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.