مدیر کل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی جدید از فردا به استان خبر داد و گفت: با نفوذ این سامانه دمای هوا بین ۱۵ تا ۲۰ درجه کاهش یافته و شاهد ریزش برف در مناطق کوهستانی خواهیم بود.

کاهش ۲۰ درجه‌ای دمای هوا در گلستان/ ریزش برف در مناطق کوهستانی

به گزارش قدس آنلاین، امان محمد کمالی با اشاره به ورود سامانه بارشی از فردا به استان گلستان اظهار داشت: گلستانی‌ها منتظر کاهش محسوس دمای هوا تا ۲۰ درجه باشند.

وی تاکید کرد: سامانه سرد بارشی از روز چهارشنبه به استان نفوذ می کند و سبب بارش باران در اغلب مناطق استان خواهد شد و بارش باران، رعد و برق، پدیده مه، کاهش محسوس دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه، ریزش برف در مناطق کوهستانی و وزش نسبتا شدید باد از پیامدهای این پدید خواهد بود.

وی افزود:با توجه به آخرین خروجی مدل های معتبر هواشناسی احتمال نفوذ موج بارشی از روز چهارشنبه به استان وجود دارد، این موج بارشی حاصل عبور غرب به شرق تراف تاوه قطبی بوده که رطوبت دریای سیاه ( شمال ترکیه ) و به سمت منطقه پمپاژ می کند این موج بارشی نسبتا سرد خواهد بود و به دلیل تغییرات شدید در رفتار تراف تاوه بارش و کاهش دما این موج همچنان متغییر است .

کمالی تاکید کرد: این موج براساس آخرین داده‌های الگوهای هواشناسی چهارشنبه عصر به تدریج وارد استان می‌شود و تا روز پنجشنبه در استان فعال است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تصریح کرد: با توجه به نوع فعالیت این سامانه، آبگرفتگی معابر به ویژه نواحی غربی و کوهپایه‌ای، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای در مدت فعالیت این پدیده دور از انتظار نخواهد بود.

وی از مردم خواست در این مدت از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.