سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در واکنش به حملات وحشیانه و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی در غزه، به ابراز نگرانی بسنده کرد و با تکرار موضع اتحادیه اروپا مدعی شد که تل‌آویو حق دارد تا از خود در برابر آنچه «حملات تروریستی» نیروهای مقاومت فلسطینی نامید، دفاع کند.

ادعای اتحادیه‌ اروپا درباره نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند

به گزارش قدس آنلاین، «اریک ممر» روز جمعه در نشست با خبرنگاران از بروکسل، در پاسخ به سوالی درباره واکنش اتحادیه اروپا به دستور ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه غزه و قطع آب‌ و برق این منطقه طی چند روز گذشته، ادعا کرد: این اتحادیه موکدا حملات حماس در اسرائیل را محکوم کرده و از بابت تلفات در این رابطه عمیقا متاسف است. ما همچنین اعلام کردیم که اسرائیل حق دارد تا از خودش مطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشر دفاع کند. البته حفاظت از غیرنظامیان در هر دو طرف بسیار مهم است.

وی با چشم‌پوشی از هفت دهه جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین ادعا کرد: غیرنظامیان باید قبل از عملیات نظامی در جریان قرار گیرند تا منطقه را ترک کنند و این کاری است که اسرائیل انجام داده است.

مقام اروپایی با بیان اینکه «هرگونه اخطار و انتظار جابه‌جایی بخش زیادی از جمعیت نباید تبعات انسانی در پی داشته باشد» مدعی شد: حماس نباید مانع خروج مردم شود و از آن ها بعنوان سپر انسانی استفاده کند.

اریک ممر به طور تلویحی به تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی درباره محاصره غزه هم اشاره کرد، اما بدون محکوم کردن این تصمیم گفت: وخیم‌ شدن اوضاع انسانی در غزه بدلیل کمبود برق‌، آب و دارو مایه نگرانی است. بنابراین اتحادیه اروپا از درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برای کاهش تنش‌ها از طریق ایجاد کریدور انسانی و انتقال کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند

وی ادامه داد: ما در این زمینه تعاملات خود را با تمام بازیگران منطقه از جمله شرکای کلیدی و بین‌المللی اتحادیه افزایش خواهیم داد. اما وارد ابعاد حقوقی تصمیم اسرائیل نمی‌شویم.

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

بر اساس آمارهای منتشر شده طی هفت روز گذشته، یک هزار و ۴۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.