شصتمین دوره نمایشگاه جهانگردی «تی تی جی» با حضور شرکت‌های فعال در حوزه گردشگری از جمله تعدادی از تورگردانان ایرانی و فعالان صنعت توریسم، در شهر ریمینی ایتالیا برگزار شد.

حضور پر رنگ جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی گردشگری ایتالیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل ایرنا، این نمایشگاه که به همراه نمایشگاه گردشگری میلان BIT یکی از رخدادهای مهم در سطح بین المللی در خصوص صنعت گردشگری به شمار رود از ۱۹ مهر آغاز شد و تا ۲۱ مهر ماه جریان داشت.

برگزاری این نمایشگاه که در سایه نبرد مردم مظلوم غزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی برگزار گردید، شور و حال سنوات گذشته را نداشت و این در حالی بود که امید می رفت با آغاز دوره گردشگری و شکوفایی مجدد این صنعت، نمایشگاه بتواند مخاطب بیشتری را به سوی خود جلب نماید.

با این حال حضور ۸۵ کشور و ۲ هزار و ۲۵۲ غرفه نشانگر این است که صنعت گردشگری نه تنها دوران رکود سالهای کرونا را سپری کرده، بلکه با قدرتی بسیار بیشتر به میدان برگشته و موفق شده خسارتهای سه ساله دوران کووید را به راحتی در عرض یکسال جبران کنند.

از ایران نیز تعدادی از دفاتر خصوصی جهانگردی به همت و همکاری کانون اتومبیل‌رانی توانسته بودند در این دوره شرکت کنند.

آلما تور، ارگ جدید، بکتاش سیر گشت، السا پرواز تارادیس، کادش سبز سیوان، پردیسان تور، پاسارگاد تور، سیتو تراول به همراه کانون اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در این دوره از سوی جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

شهر ریمنی مرکز استان امیلیا رومانیا Emilia Romagnia با یکصد و پنجاه هزار نفر جمعیت، بواسطه سواحل زیبای آن در امتداد بخش شمالی دریای آدریاتیک به طول ۱۵ کیلومتر، گسترده شده، به یکی از قطب های مهم جذب گردشگر تابستانی در سطح بین المللی مبدل شده است.

در سال ۲۰۲۲ که اولین سال پس از شیوع کووید بود و صنعت گردشگری بتدریج داشت جان تازه ای می گرفت شهر ریمینی به تنهایی میزبان یک میلیون و هفتصد هزار توریست بود که نسبت به سال ۲۰۱۹ (قبل از شیوع کووید) ۱۴% کاهش و نسبت به سال ۲۰۲۱ (شیوع کووید) ۳۴% افزایش داشت.

بخش مهمی از اقتصاد شهر ریمینی و اطراف آن از طریق صنعت گردشگری تامین می شود که تمرکز ورود گردشگر به این شهر در فصل تابستان می باشد.

درست به همین علت نمایشگاه جهانگردی ریمینی بعد از BIT میلان، مهمترین نمایشگاه گردشگری ایتالیا می باشد که همه ساله در طول سه روز برگزاری، میزبان ده‌ها هزار بازدید کننده و صدها تور اپراتور قرار می گیرد.

البته تورم ناشی از رکود اقتصادی در اروپا ، افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا و عواملی مانند افزایش قیمت پایانه های سوختی، باعث گردید که هزینه های سفر به ویژه هزینه بلیط هواپیما و هتل افزایش چشمگیری نسبت به سال گذشته پیدا کند. از این رو ترجیح گردشگر ایتالیایی در حال حاضر تمرکز بر سفرهای داخلی است تا بین المللی.

علاوه بر موارد ذکر شده، مشکلاتی مانند تنش در کشورهایی که به منزله قطب گردشگران ایتالیایی به حساب می آیند مزید بر علت شده که آمار ورودی گردشگر اروپایی به کشورهایی مانند مصر، لبنان و ترکیه کاهش چشمگیری داشته باشد.

محمد تقی امینی رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا، روز چهارشنبه ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۲ با سفر به شهر ریمینی، ضمن حضور در اولین روز افتتاح نمایشگاه، با رئیس کانون اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران ملاقات و گفتگو کرد.

وی در جریان این بازدید، در محل غرفه های آژانس های توریستی ایرانی در این نمایشگاه حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با هنرمندان و ارائه مشاوره، بازخورد، نقطه نظرات، درخواست ها و پیشنهادات و انتقادت آن‌ها را جهت ارتقاء در ادوار آتی اخذ نمود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.