علیرضا سبط احمدی، تهیه کننده سینما و تلویزیون که اخیرا سریال «سامو بندری» را روی آنتن شبکه یک داشت از فرصت ها و سختی های تولید فیلم و سریال خارج از تهران می گوید.

ضرورت ساخت سریال‌هایی با تنوع بومی/ دوربین فیلسازان به بیرون از تهران برود

او با بیان اینکه از معدود تهیه کنندگان تلویزیون است که بخش زیادی از آثارش را در خارج از تهران ساخته در گفت و گو با خبرنگار ما خاطرنشان کرد: هدفم برای تولید اثر خارج از تهران، نشان دادن زیبایی های بصری و جذابیت های طبیعی و فرهنگی و بومی مناطق مخلتلف ایران است.

وی با تاکید بر اینکه دوربین صدا و سیما متعلق به تمام مردم ایران و اقوام مختلف است، افزود: باید آثاری با تنوع فرهنگی و اقلیمی ساخته شود مسلما تولید اثر خارج از تهران بسیار سخت تر از کار در پایتخت است چون ساخت فیلم و سریال در مرکز، راحت تر و بی دردسرتر است. در شهرهای دیگر، امکانات در اختیار نیست و هزینه های تولید هم بیشتر می شود.

به گفته سبط احمدی، وقتی گروه بیش از ۱۰۰ نفر را به هر نقطه ای خارج از تهران ببرید، مسوولیت های بیشتری را متحمل می شوید ولی خرده فرهنگ های مختلف و جذابیت های طبیعی و گردشگری را نشان می دهید که به رنگ آمیزی رسانه ملی تنوع می بخشد.

این تهیه کننده اظهار داشت: دوربین را در خیابانهای تهران به هر سمت بچرخانید با دیوار بلندی روبرو می شوید و فیلمساز را با نزدیک بینی بیش از اندازه مواجه می کند ولی وقتی دوربین به خارج از تهران می رود عمق میدان داریم، زیبایی بصری و جاذبه هایی دیدنی را می توان در قاب دوربین ثبت کرد.

وی با اشاره به فرهنگ ها و سنت های ارزشمند مردم ایران گفت: فیلمسازان و مدیران صدا و سیما وظیفه دارند که دوربین شان را به اقصی نقاط ایران ببرند و اقوم و طوایف مختلف را نشان دهند چرا که از این مسیر می توان جذابیت های کشور را به تمام مردم ایران و جهان نشان داد به این شرط که دوربین فیلمسازان به خارج از تهران برود.

او در پایان یادآور شد: ما بضاعت های بصری و تنوع اقلیمی و اقوامی فراوانی را برای به تصویرکشیدن در مدیوم های مختلف نمایشی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.