به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسن لطفی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به اعطای مجوز واردات کشندههایی با عمر کمتر از ۱۰ سال به ازای اسقاط کشندههایی با عمر بیش از ۲۵ سال باز میگشت، بیان کرد: تصادفات جاده ای سالانه ۱۶ هزار کشته و بالای ۶۰ هزار آسیب دیده و معلول بر جای میگذارد که براساس آمار ۴۰ درصد عامل این فوتیها در تصادفات خودروها هستند. ۴۰ درصد ۱۶ هزار نفر میشود ۶ هزار نفر و ۴۰ درصد ۶۰ هزار نفر میشود ۲۴ هزار نفر، یعنی به دلیل کیفیت پایین خودروها ۶ هزار نفر سالیانه فوت میکنند.
سید البرز حسینی نیز به عنوان عضو کمیسیون تلفیق در خصوص این بند بیان کرد: اکنون ما ۴۱۲ هزار ماشینآلات سنگین در کشور به عنوان کامیون و کشنده داریم که عمر متوسط آن بالای ۲۰ سال است، یک کشوری مانند آلمان با همین تعداد ناوگان سه برابر ظرفیت ما کالا جابجا میکند یعنی شبکه حمل و نقل برای آنها مفهوم اقتصادی دارد. سن بالای کشندهها سبب آسیب دیدگی به رانندگان شده و از سوی دیگر مصرف سوخت را بالا میبرد.
نظر شما