مشاور رئیس جمهور روسیه امروز در بیانیه‌ای از دیدار رؤسای جمهور روسیه و چین در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

کرملین: رؤسای جمهور روسیه و چین چهارشنبه دیدار می‌کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «یوری اوشاکوف» مشاور رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: مذاکرات میان ولادیمیر پوتین و «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز ۱۸ اکتبر (چهارشنبه؛ ۲۶ مهر ماه) در دو مرحله، ابتدا در قالب گسترده و سپس در چارچوب محدود و در قالب صبحانه کاری برگزار می شود.

مشاور رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: روسیه از ابتکار یک کمربند - یک جاده حمایت می کند؛ این طرح با ابتکارات ما برای ایجاد اوراسیای بزرگ همخوانی دارد. صادرات منابع انرژی روسیه به چین به میزان قابل توجهی در حال افزایش است.

«یوری اوشاکوف» در ادامه اضافه کرد: مواضع روسیه و چین یک عامل تثبیت کننده در امور بین الملل است؛ دو کشور مواضع نزدیکی در مورد مسائل کلیدی سیاست خارجی دارند. از موضع متعادل چین در قبال اوکراین بسیار قدردانی می کنیم؛ پکن وضعیت کنونی را درک می کند و در تلاش است راه هایی برای حل آن بیابد.

وی در ادامه افزود: پوتین ۱۷ اکتبر (فردا سه شنبه) با سران ویتنام، تایلند، مغولستان و لائوس در چین دیدار می کند. روابط روسیه و چین بیانگر ایستادگی در برابر فشارهای خارجی است.

«یوری اوشاکوف» خاطر نشان کرد: تماسی میان پوتین و جو بایدن (رییس جمهور آمریکا) در پی درگیری فسطین- اسراییل برنامه ریزی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.