پزشکان قانونی بیمه سلامت در نامه‌ای هشدار آمیز به وزیر بهداشت فدرال آلمان نسبت به محدودیت‌های بهداشتی برای شهروندان در صورت عمل نکردن دولت به وعده‌های اصلاحی خود هشدار دادند.

نامه هشدار آمیز پزشکان آلمانی به وزارت بهداشت درباره وخامت اوضاع

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، پزشکان قانونی بیمه سلامت در نامه‌ای به "کارل لاوترباخ"، وزیر بهداشت فدرال آلمان نسبت به محدودیت در مراقبت های بهداشتی برای شهروندان در صورتی که ائتلاف دولتی موسوم به چراغ راهنمایی به اجرای اصلاحات وعده داده شده ادامه ندهد هشدار دادند.

انجمن ملی پزشکان بیمه درمانی قانونی (KBV) در نامه‌ای به وزیر بهداشت که در اختیار شبکه تحریریه آلمان قرار گرفت، توضیح داد که بدون اصلاح رویکردهای دولت "خیلی سریع وخامت بسیار محسوسی در بخش مراقبت وجود خواهد داشت."

این انجمن این انتقاد را وارد کرد که وعده‌ها و اعلامیه‌های متعدد، از جمله وعده‌های ائتلاف برای این بخش پس از حدود دو سال حکومت، حتی تا حدودی محقق نشده است. این انجمن همچنین از این واقعیت انتقاد کرد که سیستم مراقبت های بهداشتی آلمان در حال تبدیل شدن به "یک سیستم تحت کنترل دولتی است که از خودگردانی جدا شده است".

در این نامه، KBV، به ریاست "آندریاس گاسن"، از جمله بر لغو وعده داده شده سقف هزینه برای پزشکان عمومی، تقویت مراقبت‌های سرپایی، بوروکراتیزاسیون و کاربردهای دیجیتال عملی تاکید کرد. پزشکان قانونی بیمه سلامت این انتقاد را وارد کردند که اظهارات لاوترباخ مبنی بر اینکه این اقدامات به اندازه کافی تامین می شود، با توجه به افزایش شدید هزینه ها، یک "تخمین اشتباه آشکار" بود.

سیستم بهداشت و مراقبت آلمان اخیرا در سایه تورم و افزایش هزینه ها با مشکلات فراوانی مواجه شده است.

چندی پیش انجمن بیمارستان‌های آلمان DKG از افزایش چشمگیر ورشکستگی کلینیک‌ها و بیمارستان‌های این کشور خبر داد.

این پرسش در آلمان مطرح است که آیا بیمارستان ها در آینده نزدیک و تا زمانی که اصلاحات اجرایی نشود زنده خواهند ماند؟ وضعیت بدتر شده است زیرا شکاف هزینه و درآمد بیشتر شده است.

سهامداران به دلیل خطر ورشکستگی اخیرا تصمیم به واگذاری درمانگاه ها به شهرداری های مربوطه گرفتند.

بر اساس آمارها تعداد تخت های بیمارستانی در آلمان از سال ۱۹۹۱ بیش از یک چهارم کاهش یافته و به ۴۸۰۰۰۰ نفر رسیده است، اما "تعداد موارد" سالانه بیماران از ۱۴.۵ به بیش از ۱۹ میلیون از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

معاون DKG در این باره گفت: اگر شرایط در نکات کلیدی تغییر نکند، حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلینیک به سطح به اصطلاح پلی کلینیک‌ها یا مراکز سرپایی تنزل می کند. وی هشدار داد: ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلینیک دیگر نیز سطح مراقبت آنها کاهش یافته و سپس با تعطیلی مواجه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.