همراه مردم به حرم مطهر می‌رسم. خادمان حرم مطهر در باب الرضا (ع) به استقبال آمده‌اند. بناست در صحن کوثر بر پیکر سید جعفر نماز بخوانند و بعد هم پیکرش در صحن نو حرم مطهر به خاک سپرده شود...

پیکر حجت‌الاسلام «سید جعفر ماهرخسار» در حرم مطهر رضوی آرام گرفت؛خداحافظی با روضه‌خوان روضه‌های قدیمی+عکس
عکس‌ها: علی اصغر صمیمی/ آستان‌نیوز

آمده‌ایم برای خداحافظی. خداحافظی با مردی که صدایش برای بیشتر ما آشناست. صدای که برای ما زائران حرم امام رضا(ع) با تصویر و گنبد و گلدسته گره خورده و بارها به هر که دل‌شکسته و تنها آمده، یادآور شده «در این دیار هرکه بیاید غریب نیست...»

ایستاده‌ام مقابل مهدیه و به این فکر می‌کنم مسجد، مهدیه یا تکیه، اسمش هر چه باشد فرقی نمی‌کند، وقتی پایت به مجلس اهل بیت (ع) باز می‌شود، سرنوشتت سر و شکل دیگری به خود می‌گیرد. سرنوشتی که انگار ابتدایش با خودت است اما انتهایش نه.

خداحافظی با روضه‌خوان روضه‌های قدیمی+عکس

نمی‌دانی زیر سایه این خاندان بناست که تا کجاها بروی و چه روزهایی را تجربه کنی. تنها می‌دانی که زیر پات محکم است و پشتت هم قرص. تعطیلی و بازنشستگی هم ندارد. درست مثل سید جعفر ماهرخسار که کمی دیگر بناست روی دست‌های مردم از در این خانه تا خانه آخرت بدرقه شود.

روضه خوان قدیمی شهر که ۵۲ سال مرثیه سرای خاندان اهل بیت بود و به آن هم افتخار می‌کرد و می‌گفت: «مداح شدم و به همین هم افتخار می‌کنم، راستش سراغ کار دیگری هم نرفتم... بیش از ۵۲ سال است مداح هستم، این کار برکات بسیاری داشته است الحمدلله از برکت امام حسین(ع) هرجایی رفتم این مردم به حرمت آقا امام حسین(ع) به من هم احترام گذاشتند، تا کنون هم در زندگی‌ام به گره کور و مشکل بغرنجی برخورد نکرده‌ام و ارباب حواسش به نوکرانش هست، هر چه دارم از برکت ائمه اطهار(ع) است.»

خداحافظی با روضه‌خوان روضه‌های قدیمی+عکس

برکت و احترامی که امروز که روی دست‌های مردم به سمت خانه ابدی می‌رود هم، معلوم و مشخص است. خانه‌ای که نه دور است و نه غریب، صحن و سرای علی ابن موسی الرضا (ع) است که سید جعفرماهرخسار در دوران جوانی و به برکت روضه خوانی مجالس امام حسین(ع) برای مرثیه سرایی به آن دعوت شده بود و خیلی زود اهلش شد و بعدها مهر خادمی هم به نامش خورد و شد خادم افتخاری علی ابن موسی الرضا(ع). حالا که روی دست‌های مردم می‌رود، ممکن است به خیلی نام‌ها بخوانندش و هر کس بخواهد برای نشان دادن قدر و قیمت آنچه او کرده، پسوند و پیشوندهای کوچک و بزرگی به نام سید جعفر اضافه کند اما من یک نام را از همه بیشتر می‌پسندم؛ روضه‌خوان روضه‌های قدیمی. روضه‌هایی که سید جعفر ماهرخسار نگه دار و میراث دارشان بود

خداحافظی با روضه‌خوان روضه‌های قدیمی+عکس

همراه مردم به حرم مطهر می‌رسم خادمان حرم مطهر در باب الرضا (ع) به استقبال آمده‌اند. بناست در صحن کوثر بر پیکر سید جعفر نماز بخوانند و بعد هم پیکرش در صحن نو حرم مطهر به خاک سپرده شود. نماز توسط آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد خوانده می‌شود. آن‌ها که برای بدرقه آمده‌اند، ‌شانه‌هایشان وقت خواندن نماز می‌لرزد و گاهی صدای گریه‌شان شنیده می‌شود. من اما حتماً دارم امروز در وقت رفتن هر که دلگیر و دلتنگ باشد، سید جعفر ماهرخسار دلتنگ نیست تازه رنج بیماری را ترک گفته و قرار است اقامتش در این خانه آشنا و در جوار ولی نعمت خراسانی‌ها ابدی و همیشگی شود و چه عاقبتی از این بهتر برای روضه خوانی قدیمی این شهر.
 

فاحا آفاق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    خدا قرين ارامش و رحمت شون كنه